آنچه برای ورودقرآن به زندگی افرادصورت گرفته درشان انقلاب نبوده است

سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود قرآن به زندگی اجتماعی و فردی افراد گفت: آنچه تاکنون در این زمینه صورت گرفته در شان انقلاب اسلامی نبوده است.


ستار هدایتخواه، سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه شبستان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به شعار امسال نمایشگاه به نام قرآن بیداری اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به تحولاتی که در منطقه صورت گرفته است و این تحولات ریشه در گرایش های اسلامی مردم منطقه دارد و منبع اصلی الهام بخش مردم منطقه در قیام هایشان علیه حکومت های وابسته قرآن کریم بوده است انتخاب این نام در چنین موقعیتی انتخابی هوشمندانه و درست است.

وی اظهار کرد: قرآن برای بیداری و نجات انسانها از خواب غفلت و جهالت آمده است و قطعا انتخاب این شعار برای نمایشگاه امسال انتخابی مطلوب و امری شایسته است.

هدایتخواه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ورود قرآن به زندگی افراد یادآور شد: قرآن کتاب زندگی است که همه آنچه را که بشر برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه نیاز دارد را در بر دارد.

سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: یکی از توطئه هایی که از دیر باز استعمارگران و مستکبران در جامعه اسلامی مطرح می کردند دور نگه داشتن جامعه اسلامی از قرآن بود.

وی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی ساختن زندگی اجتماعی و فردی افراد بر اساس آموزه های قرآن بوده است گفت: گام های زیادی برای ورود قرآن به زندگی افراد در کشور برداشته شده است اما آنچه که تا کنون اتقاق افتاده است در شان انقلاب اسلامی نبوده است یعنی هنوز قرآن علیرغم اینکه فعالیت های زیادی در کشور در این زمینه صورت گرفته است در مهجوریت است.

هدایتخواه تاکید کرد: اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است اما باید قرآن تمام و کمال وارد زندگی افراد شود و تا رسیدن به آن ما راه درازی را در پیش داریم و باید کارهای زیادی انجام گیرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود. قرآن علاوه براینکه در عصر زندگی اجتماعی و فردی افراد حضور پیدا کند باید در عرصه نظام سازی نیز حضور پیدا کند.
سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: خطاب مقام معظم رهبری در این زمینه فقط متوجه آحاد جامعه نیست پیش از آن متوجه برنامه ریزان، سیاستمدارن و مدیران اجرای است که تلاش کنند نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه انقلابی را بر پایه آموزه های قرآنی طراحی و اجرایی کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 59266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha