اقدام جالب در  مسجد رسول الله شهرستان هوراند

خبرگزاری شبستان: مسجد حضرت رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) شهرستان هوراند، در جهت جذب نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف مردم به مسجد، دست به اقدام های جالبی زده است.

حجت الاسلام جواد شکرنژاد، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) مسجد حضرت رسول الله هوراند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تشریح فعالیت های این کانون ابراز داشت: طرح تلاوت نور هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد اجرا می شود به این صورت که یک یا ۲ آیه از قرآن تلاوت شده و سپس به زبان ترکی و فارسی ترجمه می شود.

 

وی افزود: آیه تلاوت شده توسط یک مفسر، تفسیر شده و واژه ها و لغات مشکل آیه ترجمه می شود چرا که از همه اقشار از نوجوان و جوان گرفته تا پیرمرد ۸۰ ساله در این طرح مشارکت دارند.

 

امام جماعت مسجد حضرت رسول الله شهرستان هوراند همچنین از فعالیت کتابخانه این کانون خبر داد و عنوان کرد: کتابخانه کانون حضرت محمد(صلی الله علیه و آله وسلم) نیم ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء آغاز به کار کرده و تا یک ساعت بعد از آن نیز فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام شکرنژاد ادامه داد: بیشتر کتاب های این کتابخانه در موضوعات مذهبی هستند، اما با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان بیشتر علاقمند به کتاب های علمی و کمک درسی هستند، تقاضا می کنیم که این موضوعات را در اختیار کانون ها قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: شب های یکشنبه نیز حلقه های صالحین با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از نوجوانان و جوانان در این مسجد تشکیل می شود.

 

 در بخش دیگری با اشاره به اقامه نماز در سه وعده در مسجد رسول الله خاطرنشان کرد: نمازهای صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشاء در این مسجد اقامه می شود و همین موضوع باعث شده تا افراد بیشتری جذب این مسجد شوند.

 

امام جماعت مسجد حضرت رسول الله شهرستان هوراند افزود: با توجه به اینکه برخی از روستائیان اطراف هوراند، صبح اول وقت جهت کار اداری و یا خرید و ... در هوراند حضور پیدا می کنند و با توجه به اینکه نمازجماعت صبح نیز در این مسجد اقامه می شود، به خادم مسجد نیز تاکید کرده ایم که چایی جهت پذیرایی از این مسافران هر صبح آماده باشد که روستائیان با حضور در این مسجد و اقامه نماز اول وقت، پذیرایی شده و سپس راهی کار و زندگی خود می شوند.

 

حجت الاسلام شکرنژاد با اشاره به کمبود روحانی در روستاهای هوراند عنوان کرد: سه مسجد جامع، قدس و رسول الله در هوراند دارای روحانی اما بیشتر روستاهای اطراف هوراند فاقد روحانی هستند.

 

وی افزود: بیش از ۳۰ باب کانون فرهنگی هنری نیز در مساجد روستاهای شهرستان هوراند راه اندازی شده و فعال هستند.

 

امام جماعت مسجد حضرت رسول الله شهرستان هوراند در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی های مردم هوراند اشاره کرد و گفت: هوراند به شهر دارالمومنین معروف است، مردم این شهر، مهمان نواز و خونگرم بوده و در مسائل مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی و آداب اجتماعی دارای انسجام و وحدت هستند.

 

حجت الاسلام شکرنژاد اظهار داشت: سماغ سوغات اصلی شهرستان هوراند می باشد که توسط اهالی این شهر، کشت، تولید و برداشت و فراوری می شود.

کد خبر 594040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha