نمایشگاه قرآن، بهترین بستر برای ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنی است

مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی بهترین بستر برای ایجاد بانک اطلاعاتی قرآن در استان اصفهان است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا صادق زاده، مشاور فرهنگی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در حاشیه هشتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی اصفهان با اشاره به اینکه در طول سال هیچ یک از مجموعه های فرهنگی، دولتی و خصوصی استان، چنین رخداد بزرگی را در موضوع قرآن زمینه سازی نمی کنند، به خبرنگار شبستان اصفهان گفت: این رخداد بزرگ قرآنی در هفت روز، جمع کثیری از فعالان قرآن استان را گردهم می آورد و این موضوع در دیگر زمان های سال تکرار نمی شود.
 

وی بیان داشت: پس از هفت سال برپایی نمایشگاه قرآن در استان، باید بانک اطلاعاتی کاملی از فعالان این عرصه در اختیار داشت و نمایشگاه قرآن بستر مناسبی برای این موضوع است.
 

حجت الاسلام صادق زاده اذعان داشت: امروز اگر جوان ما بخواهد در زمینه ای از موضوعاعت قرآنی، تحقیق کند، منابع تحقیق او در شهر پراکنده اند، اما در صورت داشتن بانک اطلاعاتی کاملی از فعالان این بخش، می توان به نتایج بهتری دست یافت.
 

این استاد حوزه و دانشگاه، راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن در اصفهان را در این زمینه بسیار مؤثر خواند و افزود: نمایشگاه، می تواند خوراک و توقعات قرآنی یک سال نسل جوان و دیگر اقشار را تأمین کند.

 

وی برپایی نمایشگاه قرآن را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در جامعه مهم دانست و گفت:  باید در ماه مبارک رمضان، سعی کنیم با قرآن کریم بیشتر مانوس شویم، چرا که انس با قرآن کریم ما را در تمام زمینه ها به پیشرفت می رساند و عامل ارتقای معنویت در جامعه است.

 

گفتنی است، هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان تا ( 26 مرداد) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپاست.

 
پایان پیام/

کد خبر 59485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha