«هنر» مفاهیم قرآنی را با  شتاب بیشتری انتقال می دهد

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآن به جامعه هنر است؛ هنر نمایش، سینما و هنرهای تجسمی می توانند مفاهیم قرآن را به سرعت و با شتاب بیشتری انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی شامگاه (29 آذر) در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت در خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه جشنواره این است که مهجوریت را از قرآن کریم بزداییم.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم در بین معجزات انبیای الهی یک معجزه عقلی است، تصریح کرد: قرآن کریم از جهتی که معجزه است خداوند متعال آن را به شکل کتاب نازل کرده است تا در آیات قرآن تدبر شود.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای مهجوریت اشاره کرد و گفت: مهجوریت زدایی از قرآن در این است که آن را تلاوت کنیم، در آیاتش تدبر ورزیم و قرآن کریم را اسباب تذکر قرار دهیم.

 

حجت الاسلام حشمتی با توجه به اینکه برای انتقال مفاهیم و آیات قرآن کریم به ابزاری نیاز است، افزود: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآن به جامعه هنر است؛ هنر نمایش، سینما و هنرهای تجسمی می توانند مفاهیم قرآن را به سرعت و با شتاب بیشتری انتقال دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پر از عطوفت، مهربانی و نبوغ است، ادامه داد: از همه هنرمندان می خواهیم تا اسباب تولید آثار هنری برای انتقال مفاهیم قرآنی را فراهم کنند و مسئولان هم باید زمینه های لازم برای این مهم را فراهم کنند.

 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه های این بخش به سوی فهم قرآن کریم است، تصریح کرد: اساتید و مفسران باید بیایند و قرآن کریم را برای مردم توضیح بدهند.

 

 

کد خبر 595354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha