میراث فرهنگی بهترین نشانه های وجود عفت و غیرت در ایران است

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به غیرت خاص در میراث فرهنگی ایرانیان گفت: میراث فرهنگی بهترین نشانه های وجود عفت و غیرت در ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق هفتگی در مسجد حکیم اصفهان، اظهار داشت: علامت عفت و غیرت وجود آثار باستانی است و در تمام میراث فرهنگی ایرنیان غیرت مرد و عفت زن مراعات شده است.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان غیرت به ناموس را به عنوان غیرت شخصی دانست و تصریح کرد: اگر ملتی عفت و غیرت را از دست بدهد دنیای استکبار به خوبی بر مملکت مسلط خواهد شد.

 

آیت الله مظاهری خاطر نشان کرد: غیرت عمومی بالاتر از غیرت شخصی است و باید ناموس دیگران را بنا به گفته اسلام، همچون خواهران خود بدانیم و از عفت عمومی دفاع کنیم.

 

وی گفت: عفت عمومی با تبعیض، اختلاف و بی احتیاطی ما مسلمانان ضربه خورده است و غیرت عمومی برای همه ما لازم و واجب است.

 

این مرجع تقلید اذعان داشت: مسلمان واقعی نسبت به ناموس خود ودیگران با غیرت و خود را در برابر آنها مسئول می داند و فردی که به حریم و ناموس دیگران تجاوز کند بالاترین خیانت را انجام داده است.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ایجاد تقدس در جامعه افزود: مسلمانان باید نسبت به وطن خود غیرت داشته باشند و اجازه ندهند صهیونیسم و استکبار جهانی در وطن فساد اخلاقی ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: احترام و غیرت در برابر شهدا، جانبازان و اسیران از مهمترین وظایف افراد جامعه است زیرا دفاع از اسلام در برابر ظلم هدف اصلی آنها است.

 

آیت الله مظاهری با ذکر روایتی انسان بی غیرت در دنیا را دچار قساوت قلب دانست و گفت: آثار بد قساوت قلب گرفتاری در دنیا و زندگی توام با ناخوشی، اضطرب و نگرانی است.

 

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: مهمترین و آخرین وظایف زن و مرد در برابرغیرت، غیرت دینی است و همه مسلمان در برابر این غیرت موظف به رعایت دستورات دین هستیم.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به روایتی افراد لجوج و معصیت کار را از طایفه ظالم نسبت به امیرالمؤمنین(ع) معرفی کرد و گفت: افرادی که به مراجع بی اعتنا هستند و به رساله مراجع عمل نمی کنند نسبت به امام زمان(عج) بی اعتنا و جدای از ایشان هستند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 59553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha