اضافه وزن و چاقی در بیش از ۵۰ درصد مردم ۱۵ تا ۶۵ سال جامعه

خبرگزاری شبستان: سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی یزد با اشاره اهمیت توجه به اضافه وزن در جامعه گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم ۱۵ تا ۶۵ سال جامعه ما دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آزاده نجارزاده، سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی یزد روز گذشته ( 11 دی) در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: تغذیه به نحوی اثر خود را نشان می دهد که ممکن است بر روی نسل آینده نیز موثر باشد و الان دختر نوجوانی که تغذیه سالم نداشته باشد جنینی که در بدن وی رشد می کنند ممکن است برای آینده خود و فرزندش مشکل ساز شود.

 

وی افزود: الان 50 درصد مردم ما در سنین 15 تا 65 سال اضافه وزن و چاقی دارند که سازمان بهداشت جهانی امروز چاقی را نیز بیماری میداند.

 

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی یزد تصریح کرد: اگر فرهنگ سازی در خصوص افزایش فعالیت بدنی انجام شود بسیاری از مشکلات می تواند کاهش پیدا کند.

 

نجارزاده تصریح کرد: امروز باید آموزش و آگاهی را برای خانم ها نیز داشته باشیم زیرا اگر اطلاعات مادران بالا رود بسیاری از مشکلات ما کاهش پیدا می کند.

 

وی افزود: وجود محصولات سالم در جامعه نیز امری اساسی در جامعه است که می تواند با افزایش دسترسی، زمینه را برای کاهش بیماری ها فراهم کنیم.

کد خبر 598257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha