شناسنامه دار کردن مواد غذایی، مهمترین هدف ما در استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت جدول غذایی در زندگی مردم و شناخت مواد غذایی خود گفت: شناسنامه دار کردن مواد غذایی، مهمترین هدف ما در استان یزد در زمینه مواد غذایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسین مصدق، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز (27 مهر) در همایش روز جهانی « غذا» در محل سالن تربیت معلم استان یزد گفت: «سازمان جهانی فائو» به منظور ایجاد امنیت غذایی ساکنین جهانی این روز را به عنوان روز جهانی غذا نامیده است

 

وی افزود: نگاه ما و شعار سال سازمان غذا و دارو « تامین غذای سالم» است و بنا به گزارش جهانی در تامین غذایی قرار گرفته ایم و روند رو به رشدی داشته ایم.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: جسم ما ساخته شده از مواد غذایی است و اگرچه قبلا بخشی از تکلیف و نظارت به عهده خانواده ها بوده است اما با صنعتی شدن این نظارت به مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی و مواد غذایی داده شده است و هر صنعت غذایی میزان استفاده ما از مواد غذایی را مشخص می کند.

 

مصدق خاطرنشان کرد: مازمانی جسم و روح سالم داریم که غذای مصرفی ما سالم باشد.

 

وی ادامه داد:ما بیش از یک سال است که تلاش داریم جدول ارزش تغذیه داشته باشیم و مصرف کنندگان از مواد مصرفی خود اطلاع داشته باشند.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: امیدواریم ما در تولیدات استانی و کشوری تعهد داشته باشیم که در آینده بسیار نزدیک تمام محصولات تولیدی استان یزد را شناسنامه دار کنیم و این حرمت و اجازه اطلاعات را به مصرف کننده بدهیم.

 

مصدق بیان کرد:در برنامه عملیاتی دانشگاه از ما در خواست شده که مصرف نمک و قند و اسیدها را کنترل کنیم تا عوارض قلبی و عروقی را نداشته باشیم که ابن تکلیف مهمی است و با توجه به رقم بالای دیابت امیدواریم این تکلیف را به خوبی انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: ما باید ذائقه ها را به سمت مصرف محصولات با شیرینی کمتر سوق دهیم و

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: صاحبین صنایع به راحتی و به تدریج می توانند این تکلیف در راستای تغییر ذائقه های مردم در زمینه کاهش مصرف نمک و قند تغییر دهند که این امر می تواند به خوبی در راستای سلامت جامعه گام بردارد.

 

مصدق خاطرنشان کرد: از امروز تا سال آینده چنان مصرف مواد غذایی بی هویت و بدون شناسنامه را کم کنیم که بتوانیم استان نمونه و با شناسنامه مواد غذایی باشد زیرا جسم و روح خود را ارزشمند می داند.

 

 

وی افزود: در دین ما فراتر از نگاه سلامت محور به مواد غذایی اهمیت داده شده است و برای لقمه حلال نیز اعتبار بسیار زیادی دارد و تاکید بر سلامتی جسم و روح و روان دارد.

کد خبر 581365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha