مراجعه ۵۰ هزار کرمانشاهی  به پایگاه های انتقال خون استان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در استان به صورت مستمر خون اهدا می کنند، گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر دارای سابقه بلندمدتی هستند.

ابراهیم سلطانیان مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، با اشاره به مراجعه 50 هزار کرمانشاهی طی 9 ماهه سال جاری برای اهدای خون به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در این مدت کرمانشاهیان حضور قابل توجهی در پایگاه های انتقال خون داشتند.

 


وی ابراز کرد: از تعداد افراد خون دهنده در طول این مدت حدود 9 هزار نفر اولین باری بود که به این کار خداپسندانه اقدام کرده بودند و 41 هزار نفر نیز خون اهدا کردند.

 


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در استان به صورت مستمر خون اهدا می کنند، تصریح کرد: بیش از 11 هزار نفر دارای سابقه بلندمدتی هستند.

 


سلطانیان، خاطرنشان کرد: در اهدای خون تعداد مردان بیشتر از زنان بوده است و بیشترین اهدای خون از ابتدای امسال مربوطه به سه ماهه اول است.

 


به گفته این مقام مسئول، بیشترین اهداکنندگان خون در استان در رده سنی 20 تا 45 سال بوده و خون های اهدایی برای مصرف در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی برای بیماران خاص، تالاسمی، جراحی ها، بیماران دیالیزی و .. قرار می گیرد.

 


وی بیشترین نیاز استان را مربوط به فرآورده خونی پلاکت و گروه خونی منفی عنوان کرد و افزود: وضعیت بانک خون استان مطلوب است و کمبودی نداریم.

 


مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، بیان داشت: مشارکت خوب مردم کرمانشاه در این زمینه اهدای خون موجب شده تاکنون خوشبختانه مشکلی از لحاظ تأمین فرآورده های خونی نداشته باشیم.

 

 

کد خبر 598556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha