آشنایی نسل نوپای جامعه با معارف قرآنی ضرورتی انکارناپذیر است

امروز با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و برنامه های متعدد آنان برای تضعیف مسائل اعتقادی و معنوی در بین نسل جوان، آشنایی نسل نوپای جامعه با معارف قرآنی ضرورتی انکارناپذیر است.

خبرگزاری شبستان// قزوین

 

برپایی نمایشگاه با محوریت قرآن کریم در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی شاخص از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است.


ضرورت برگزاری نمایشگاه قرآن تاجایی مورد توجه قرار گرفته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان متعدد از حمایت خود برای برگزاری این نمایشگاه ها تاکید داشته اند.


امروز با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن و برنامه های متعدد آنان برای تضعیف مسائل اعتقادی و معنوی در بین نسل جوان، آشنایی نسل نوپای جامعه با معارف قرآنی ضرورتی انکارناپذیر است که در این راستا برپایی محافل، نمایشگاه ها و دوره های آموزشی ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار مهم است.

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا فرصت مغتنمی است برای برپایی نمایشگاه و محافل قرآنی که در این راستا نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین از 17 مرداد سال جاری مصادف با هفتم رمضان المبارک فعالیت خود را در سرای سعدالسلطنه شهر قزوین آغاز کرده است.

 

معرفی استعداد‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه قرآن استان، تقویت زمینه فعالیت‌های قرآنی و حمایت از تولیدگنندگان نرم افزار‌های قرآنی، ایجاد فضای رقابتی سالم در بین فعالان قرآنی، ایجاد زمینه تولید آثار قرانی، ارتقای فرهنگ دینی برپایه معارف قرآنی، ارزیابی ظرفیت‌ها و نیاز‌های قرآنی استان از جمله اهداف برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین است.

 

نهمین نمایشگاه قرآن کریم در فضایی به مساحت هفت هزار مترمربع در 82 غرفه در سرای سعدالسلطنه برپا شده و انواع کتاب ها و نرم افزارهای قرآنی، کتاب ها دینی و ادعیه با 10 تا 15 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه شده است.

 

نمایشگاه قرآن کریم شامل هشت بخش دختران و بانوان، کودک و نوجوان، عکس، ناشران قرآنی، آموزش، جهان اسلام، خانواده قرآنی و هنرهای قرآنی است.

 

غرفه به بخش هنر این نمایشگاه اختصاص دارد که نمایش آثار هنرمندان و اساتید استان به صورت تابلوهای قرآنی، کارگاه‌های آموزشی مینیاتور، خوشنویسی، تذهیب و مسابقات هنری در این بخش برگزار می‌شود.

 

در بخش ادیان، فرق و مذاهب نیز، حضور چهار استاد از قم در خصوص بهائیت، اهل حق، صوفیه و مسیحیت مشاوره و اطلاعاتی را به مراجعه‌کنندگان ارایه می‌دهند.

 

بخش وبلاگ‌نویسی ویژه نوجوانان در این ایام فعال خواهد بود و چهار نوع مسابقه در حوزه کودکان و نوجوانان و قصه‌گویی، آموزش قرآن و آشنایی با نرم‌افزارهای قرآنی در این بخش در نظر گرفته شده است.

 

در گشت و گذار در غرفه های نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین با تعدادی از بازدیدکنندگان گفتگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه گزارش می آید.
 

زهرا- الف، 22 ساله به محصولات عرضه شده در غرفه های عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: محصولات متنوع عرضه شده در این غرفه ها، جوانان را به حجاب ترغیب می کند.

 

وی درخصوص بخش ادیان، فرق و مذاهب نیز خاطرنشان کرد: حضور چنین بخشی در نمایشگاه قرآن به بسیاری از سوالات نوجوانان و جوانان درخصوص ادیان پاسخ می دهد.

 

محمدجواد پناهی- 45 ساله نیز با اشاره به کیفیت کتاب ها و نرم افزارهای ارائه شده در نمایشگاه قرآن کریم، گفت: محصولات عرضه شده نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته از تنوع و کیفیت مطلوبی برخوردار است.

 

وی درخصوص برنامه های جنبی نمایشگاه نیز اظهارداشت: نشست ها و جلسات پرسش و پاسخ با محوریت خانواده برای خانواده ها بسیار مفید و سازنده بود.

 

امیر حسین ملک زاده، 12 ساله نیز از کیفیت مطلوب برنامه های ارائه شده در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن ابزار رضایت کرد و بیان داشت: غرفه های کودک و نوجوان از انسجام خاصی برخوردار بودند و از اینکه یک بخش مجزایی به مباحث مربوط به ما اختصاص یافته بود بسیار لذت بردم.

 

نهمین نمایشگاه قرآن کریم تا ( 26 مرداد) سال جاری از ساعت 17 تا 24 آماده بازدید علاقه مندان است.

پایان پیام/

کد خبر 59933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha