کسب رتبه ممتاز کشوری توسط دار‌القرآن اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پنج سال گذشته با برنامه‌های کمی و کیفی رتبه ممتاز و برتر کشوری را کسب کرده است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به خبرنگار شبستان گفت: آمادگی داریم برای این ادعای خود سند معتبر ارائه کنیم تا بیش از گذشته معلوم شود که تبلیغات اسلامی در حوزه قرآن و معارف اهل‌بیت شایسته و پیشرو عمل کرده است.

 

وی بیان داشت: هر چند در فعالیت‌های قرآنی استان اردبیل جزو استان‌های ممتاز و با رتبه بسیار عالی است اما همچنان با کمبود‌هایی مواجه هستیم که باید این کمبود‌ها و عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

 

این مسئول از اجرای 43 عنوان فعالیت دارالقرآن در سال جاری خبر داد و افزود: این برنامه‌ها که 13 مورد آن آغاز شده با اعتبار 200 میلیون تومان اجرایی می‌شود که این رقم بسیار اندک و ناچیز است و حتی کفاف حق‌الزحمه مربیان و اساتید ما را هم نمی‌کند.

 

حجت الاسلام ستوده، یکی از اولویت‌های این مجموعه را خروج از تصدی‌گری به ویژه در حوزه قرآن و آموزش‌های مربوط اعلام کرد و ابراز داشت:‌ برنامه محوری،‌ شناسایی مخاطبان، تمرکز زدایی، ‌تنوع مخاطب و تربیت نیروی انسانی با توجه به شرایط و موقعیت از جمله مولفه‌هایی است که تبلیغات اسلامی و دار‌القرآن آن را در حوزه نشر و گسترش علوم قرآنی پیگیری می‌کنند.

 

دبیر شورای عالی قرآن، استفاده از اساتید، معلمان و مربیان صاحب تجربه و سبک، مردمی بودن فعالیت‌ها با تکیه بر فعالیت 160 موسسه قرآنی را با شعار حمایت،‌ نظارت و هدایت از دیگر محور‌های اساسی فعالیت دار‌القرآن کریم استان اعلام کرد.

 

وی بیان داشت:‌ با در نظر گرفتن اولویت مناطق مرزی و اهل تسنن توسعه قرآنی را در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

 

این مسئول ایجاد کتابخانه قرآنی را از وظایف دارالقرآن اعلام کرد و افزود: ‌نخبه‌پروری، ‌استفاده از اساتید بومی به عنوان داور و ممتحن،‌ ارتقای مهارت در روان‌خوانی و رو‌خوانی قرآن، تخصصی عمل کردن و توسعه فضای مجازی و تفسیر قرآن کریم از دیگر محورهای مورد تاکید است که ما نیز عملیاتی شدن آنها را پیگیری می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: معتقدیم که باید قرآن و معارف آن ‌با تکیه بر موسسات و خانه‌های قرآنی در دل روستاها و مناطق محروم ساری و جاری باشد تا همه بتوانند از این محفل استفاده کنند.


پایان پیام/

کد خبر 60268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha