شرکت های دانش بنیان ظرفیتی برای ارتقای مشارکت بانوان درعرصه اقتصادی

خبرگزاری شبستان: مشاور وزیر کشور در امور بانوان، با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت بانوان در عرصه های اقتصادی، گفت: شرکت های دانش بنیان ظرفیتی مناسب برای مشارکت بانوان در فعالیت های اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فهیمه فرهمند پور، مشاور وزیر کشور در امور بانوان، امروز(30 دی) در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی در سالن همایش های استانداری لرستان، گفت: بانوان از ارکان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.

 

وی با اشاره به نرخ مشارکت بانوان درآمار های  دهه های اخیر، افزود: نرخ مشارکت بانوان در سال 1375، 6.3 درصد بود که در یک جهش چشمگیر در 1385 به بیش از دو برابر یعنی 14.4 درصد رسید.


فرهمند پور، اظهار داست: متاسفانه در  آخرین آمار مربوط به سال 1393 نرخ مشارکت بانوان در فعالیت های اقتصادی به 8.6 درصد کاهش یافته است.

 

وی با ابراز نگرانی از کاهش فعالیت اقتصادی بانوان، افزود: فاصله گرفتن از الگو های سنتی کارآفرینی می تواند در کاهش فعالیت های اقتصادی موثر باشد.

 

فرهمندپور، ادامه داد: روی آوردن به الگوهای سنتی چون مشاغل خانگی، صنایع دستی و فعالیت های اقتصادی خانوادگی برای رفع این مشکل باید مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت های صنایع دستی به بانوان اختصاص دارد، اذعان داشت: سوق دادن فعالیت های اقتصادی خانگی به این سمت می تواند  در ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد این قشر موثر باشد.

 

مشاور وزیر کشور درامور بانوان، افزود: قانون مشاغل خانگی  می تواند نقش موثری در افزایش مشارکت بانوان در فعالیت های اقتصادی زنان داشته باشد.

 

فرهمندپور، با بیان اینکه متاسفانه بانوان به عنوان کار هنری به صنایع دستی نگاه می کنند، ابراز کرد: توجه دادن بانوان به جنبه صنعتی این صنایع باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه های فروش ویژه فعالیت های اقتصادی بانوان، گفت: انتظار می رود شهرداری ها در راه اندازی این بازارچه ها اقدام کنند.

 

فرهمندپور، با اشاره به نقش شاخص های کشاورزی در اقتصاد، اذعان داشت: زنان می توانند در بخش های کشاورزی،  صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و همچنین گردشگری نقش بیشتری داشته باشند.

 

مشاور وزیرکشور در امور بانوان، با اشاره به فعالیت های بانوان در کسب علم و دانش، افزود: توسعه شرکت های دانش بنیان می تواند ظرفیتی مناسب برای مشارکت بانوان در فعالیت های اقتصادی باشد.

 

فرهمندپور، همچنین با اشاره به نقش مسائل فرهنگی در مشارکت زنان در عرصه اقصادی، به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری  و تحقق رشد و توسعه اقتصاد و اشتغال در کشور نیازمند مشارکت تمام آحاد جامعه است.

 

کد خبر 602838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha