اشتغال ۷۰۰ هزار نفره امسال یک رکورد در تاریخ اقتصاد ایران است

خبرگزاری شبستان:وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور گفت: اشتغال ۷۰۰ هزار نفره امسال یک رکورد اشتغال زایی در تاریخ اقتصاد ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور در نشست اقتصاد مقاومتی استان اصفهان به وضعیت اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد اشتغال و رونق بخش تولید از برنامه های مهم اقتصادی دولت است که تاکنون اقدامات موثری همچون حمایت از صنعت، ارائه بسته های حمایتی و رفع موانع تولید صورت گرفته است.

وی افزود: امسال 700 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که این اشتغال در طول سال یک رکورد اتشغال زایی در تاریخ اقتصاد ایران بوده و تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده بود که چنین آمار بالایی در حوزه اشغال ایجاد شود.

طیب نیا با اشاره به وضعیت افراد بیکار گفت: با توجه به اینکه انگیزه برای کار و امید به بهبود وضعیت اشتغال و کار وجود دارد و از ظرفی نیز خانم ها متقاضی شغل نیز هستند آمار بیکاری افزایش یافته است و نیازمند برنامه ریزی راهبردی در این خصوص می باشد.

وی با اشاره به ستاد اقتصادی مقاومتی دولت افزود: ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان ها و در کل دولت فرصت های شغلی را تسهیل کرده و بستر سازی برای اشتغال و تولید فراهم ساخته که برای بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش کارکرد این ستادهای اقتصادی هر وزیر به عنوان نماینده دولت در تعدادی از ستادهای اقتصادی استان ها عضو هستند که وزیر اقتصاد و دارایی وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به توزیع بسته های حمایتی برای بنگاه های زودبازده، تصریح کرد: واحدهای تولیدی که بیش از 100 کارگر دارند و مشمول بسته های حمایتی بنگاه های کوچک نیز نشده اند نیز در استان اصفهان به بانک های عامل معرفی می شوند که 71 مورد آن ها معرفی شده و با تصویب بانک ها تا اواسط اسفند تسهیلات و بسته حمایتی به آن ها پرداخت می شود.

وی به افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: تغییراتی که در ارز اتفاق افتاد نباید موجب نا امیدی و برنامه ریزی های غلط شود بلکه این قیمت کاهش می یابد و افزایش قیمت ارز مقطعی بوده است و در آینده شاهد اتفاقات جدید در این عرصه هستیم.

کد خبر 602873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha