اعتماد به انگلیس و آمریکا شبیه اعتماد به گرگ است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قزوین گفت: ما باید بدانیم اعتماد به انگلیس و آمریکا شبیه اعتماد به گرگ است و در واقع اعتماد به گرگ نشان دهنده ساده لوحی و یا نفاق علیه منافع ملی و دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز (اول بهمن) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: بحث اشتغال یکی از موضوعات مهم در جامعه ما به ویژه برای نسل جوان است و آماری که در این حوزه مطرح می شود اثری از آن در استان دیده نمی شود.

 

وی ادامه داد: آمار رشد اقتصادی و افزایش اشتغال با واقعیت‌ همخوانی ندارد، بنابراین امروز ما از مسئولان استان درخواست ایجاد اشتغال نداریم، بلکه درخواست ما این است که فضایی را ایجاد کنند تا مردم امنیت شغلی داشته باشند و همین شغل ‌های موجود از دست آنها نرود.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ما از وزیر ارتباطات که امروز میهمان استان ما بودند می خواهیم که این صحبت ها را به رئیس جمهور برسانند که این افزایش اشتغال، رشد اقتصادی و کاهش تورم با واقعیت های جامعه منطبق نیست.  

 

وی در ادامه با اشاره به جنایات های عربستان در مقابل مردم مظلوم بحرین و یمن اظهار داشت: ما باید درس دشمن  شناسی را به خوبی بیاموزیم و بدانیم با چه کسی مقابله کنیم؛ عربستان از انگلیس و کشورهای غربی با مبالغ کلان برای کشتار مردم مظلوم یمن اسلحه خریداری کرده و عنوان این جنگ را جنگ تجارت و سودآوری گذاشته که این امر نشان دهنده بی حیایی و قساوت قلب شان است.

 

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: آمریکا هم با بمباران یمن وارد این کارزار شده است؛ ما باید بدانیم اعتماد ما به انگلیس و آمریکا شبیه اعتماد به گرگ است و در واقع اعتماد به گرگ نشان دهنده ساده لوحی  و یا نفاق علیه منافع ملی و دینی است.

 

وی با اشاره به سوابق آمریکا در دشمنی علیه ملت ایران گفت: اگر تاریخ را بنگریم اسناد بسیاری از دروغ، خیانت و دشمنی آمریکا و انگلیس را می بینیم بنابراین باید هوشیار بوده و در روابط خارجی بصیرت داشته باشیم اگر مشاهده کردیم مسئولی دست دوستی به طرف دشمن دراز کرد، همه باید او را متوجه این خطا بکنیم.

 

امام جمعه قزوین در ادامه به حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو تهران اشاره کرد و توضیح داد: این حادثه یک هشدار جدی برای همه استان ها است چراکه اینگونه ساختمان های قدیمی در نقاط مختلف وجود دارد و اگر زلزله ‌ای در این مناطق رخ دهد فاجعه ‌ای عظیم رخ می دهد بنابراین باید چاره ای اندیشیده شود و در این خصوص راهکاری اتخاذ شود.

 

وی به فرارسیدن دهه مبارک فجر اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و لازم است همه مسئولان و مدیران خود را برای بزرگداشت این دهه آماده کرده و دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند.

 

کد خبر 602960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha