لزوم برپایی مانورهای آمادگی در مقابل حوادث در سطح مساجد و مراکز آموزشی

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه امروز (۱دی)گفت: به منظور پیشگیری از غافلگیری در مقابل حوادث باید در مساجد و مراکز فرهنگی مانورهای آمادگی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه امروز با دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: حادثه اسف بار پلاسکو درس عبرتی برای مردم و مسئولان است.

 

به گفته امام جمعه کرج، مسئولان و مردم باید با اهمیت دادن به بحث قوانین مرتبط با استحکام ساختمان نسبت به باقت های فرسوده و رفع نواقص آن و الزام بیمه توجه داشته باشند.

 

وی با بیان این مطلب که با وجود اهتمام بسیار زیاد متولیان امر در بحث امداد رسانی همچنان روند کار به کندی پیش می رود، مطرح کرد: حوادثی که در اطراف ما به صورت طبیعی و غیر طبیعی رخ می دهد، آگاهی و لزوم توجه ما را می طلبد تا غافلگیر نشویم.

 

وی با تاکید بر اهمیت اجرای مانورهای آمادگی در مقابل اتفاق و بلاهای طبیعی و غیرطبیعی تاکید کرد: مانورهای اجرایی در سطح مساجد و حسینیه ها باید به شکل جدی انجام شود تا بتوانیم در مقابل آسیب ها و حوادث غافلگیر نشد.

 

امام جمعه کرج به هجوم جعیت در حادثه پلاسکو اشاره کرد و افزود: مردم نیز در مقابل اتفاق ها باید با آگاهی از ازدحام جلوگیری کنند و مانع امدادرسانی نشوند.

 

خطیب نماز جمعه شهر کرج در بخش دیگر سخنان خود با نظر به فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: نظام اسلامی با هدف عدالت اسلامی و تقویت و رشد معنویت شکل گرفت.

 

آیت الله حسینی همدانی به مناسبت روز 7 بهمن اشاره کرد و تصریح کرد: در روز هفتم بهمن سال 1357 روحانیون به منظور مخالفت با رژیم طاقوت و جلوگیری از اشغال نظامی فرودگاه تحص کردند که این یک نمونه از رخدادهای مهم در زمینه سازی پیروزی انقلاب اسلامی بود.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان کرج در ادامه صحبت های خود به ادامه روند انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز شهادت سه جوان در بحرین آغاز حرکت  جدید با هدف سقوط آل سعود است.

 

وی افزود: در هفته ای که گذشت رهبر معظم انقلاب در نشستی که با انجمن دانشجویان اسلامی اروپا داشتند موارد مهمی را در بحث خودسازی علمی و اخلاقی بیان فرمودند که بسیار حائز اهمیت است.

 

بخش دیگر سخنان نمانده ولی فقیه در استان البرز اختصاص به انتخابات و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها یافت.

 

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مراکز مهم تصمیم سازی و تصمیم گیری در میان طبقات خرد و کلان اعم از مجلس شورای اسلامی و شوراها در صدد نفوذ است.

 

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان شد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات باید در انتخاب افرادی مصلح که حافظ آرمان های انقلاب اسلامی و اسلام هستند تلاش کرد.

 

کد خبر 602964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha