جشن های دهه فجر باید مردمی و با محوریت مساجد برگزار شود/ بازگشت دانشگاه منابع طبیعی به آران و بیدگل خواسته عمومی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه آران و بیدگل گفت: جشن های دهه فجر باید با مشارکت حداکثری مردم و با محوریت مساجد انجام شود، چرا که خود مردم صاحب انقلاب هستند و انقلاب را آغاز کردند، حمایت کردند و به پیروزی رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با دعوت عباد خدا به تقوای الهی، گفت: مسؤولان نظام باید در ماه های پایانی سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، عزم خود را برای اجرایی شدن مطالبه رهبر انقلاب و مطالبه عمومی مردم  در این عرصه، جزم کنند.

وی افزود: مسؤولان باید وضعیت اقدامات صورت گرفته برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و مقام سازی اقتصاد در کشور به گونه ای که تهدید و تحریم نتواند کشور را دچار خسارت کند و به آن آسیب بزند و وضعیت رونق تولید داخلی و بازار کسب و کار را برای مردم تشریح کنند تا مردم بدانند کشور به چه میزان به اهداف خود در این زمینه رسیده است.

قوه قضائیه مجری عدالت است

خطیب جمعه آران و بیدگل در ادامه خطبه های این هفته با اشاره به اینکه در سال جاری برخی آسیب ها همچون رکود اقتصادی، حقوق های نجومی و اختلاص گریبان گیر کشور شد، خاطر نشان کرد:  قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شده است که این کار لازمی است که باید تداوم یابد و خارج از ملاحظات سیاسی و وابستگی افراد به جناح ها ضمن نظارت سازمان یافته، عدالت را اجرا کند و مسؤولان هم این قوه را یاری کنند.

آیت الله موسوی خاطر نشان کرد: البته در ماه های اخیر حمله رسانه ای علیه قوه قضائیه صورت گرفته که یا از سوی افراد مرتبط با مفسدان اقتصادی است و یا ناآگاهانه مورد هجمه واقع شده است، البته نقد منصفانه کارساز است اما باید عدالت اسلامی اجرا شود و مجری آن هم دستگاه قضا است.

جشن های دهه فجر هدف نیست، وسیله ای برای زنده نگه داشتن ارزش هاست

رییس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن بهمن که یادآور پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است تصریح کرد: برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی هدف نیست، بلکه وسیله و بهانه ای برای زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب و زنده نگه داشتن یاد و اهداف شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی است.

آیت الله موسوی افزود: جشن های دهه فجر به منظور تثبیت ارزش ها و توجه و یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی و توجه به عناصر تشکیل دهنده و قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

جشن های دهه فجر باید مردمی و با محوریت مساجد برگزار شود

امام جمعه آران و بیدگل تصریح کرد: مرکز اصلی نهضت اسلامی ما مساجد بودند لذا در برنامه ریزی ها و فعالیت ها، مساجد را نباید فراموش کرد.

آیت الله موسوی افزود: جشن های دهه فجر باید با مشارکت حداکثری مردم و با محوریت مساجد انجام شود، چرا که خود مردم صاحب انقلاب هستند و انقلاب را آغاز کردند، حمایت کردند و به پیروزی رساندند.

وی افزود: همچنان که در اوایل انقلاب مساجد محل حرکت انقلابی مردم بود، اکنون نیز مساجد باید مملو از جوانان و محور فعالیت های فرهنگی باشد.

لزوم کمک به بالندگی مراکز دانشگاهی

رییس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در بخش دیگری از خطبه های ان هفته نماز جمعه با اشاره به وضعیت مراکز دانشگاهی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: دانشگاه مرکز تولید علم است و وجود این مراکز آموزش عالی که پذیرای جمع زیادی از جوانان است در ارتقای سطح فرهنگی و علمی شهرستان مؤثر است.

موسوی افزود:  آران و بیدگل به جهت استعدادهای درخشان و نیروهای نخبه، وضعیت جغرافیایی و ظرفیت های عظیم خود می تواند مرکز فرهنگی و علمی استان و حتی کشور باشد و ظرفیت مناسبی برای قطب علمی آموزشی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد:  هر چه دانشگاه و مراکز علمی در شهرستان تاسیس شود و رشته ها ارتقا یابد خدمت بزرگی به این منطقه شده است، پس باید همه کمک کنیم این مراکز بالنده تر باشد.

بازگشت دانشگاه منابع طبیعی آران و بیدگل خواسته عمومی مردم است

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اینکه تلاش های زیادی برای استقرار دانشگاه منابع طبیعی زیر مجموعه دانشگاه کاشان در چند سال قبل صورت گرفت خاطر نشان کرد: این دانشگاه با تلاش مسؤولان دایر شد و چند صباحی برنامه های آموزشی آن دایر بود اما متاسفانه بدون هیچ توجیه و توضیحی به کاشان منتقل شد که بازگشت این دانشگاه به عنوان سهمیه شهرستان خواسته عمومی مردم است و مسؤولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

آیت الله موسوی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل هم در دوران طفولیت خود به سر می برد و برای اینکه بتواند رشد کند باید مستقل شود و این تلاش مسؤولان و خیرین شهرستان را می طلبد.

وی افزود: در اواخر حیات آیت الله هاشمی،  ایشان دستوراتی را برای استقلال دانشگاه آران و بیدگل صادر کردند که امیدواریم با پیگیری های مسؤولان این امر تحقق یابد.

آل سعود، محور شرارت در غرب آسیا است

خطیب جمعه آران و بیدگل در بخش پایانی خطبه ها، به جنایات آل سعود در یمن اشاره کرد و افزود: جنایات آل سعود در سکوت مجامع جهانی صورت می گیرد، طبق گزارش سازمان ملل حدود 20 میلیون جمعیت یمن دچار قحطی هستند و بنا به گزارش یونیسف، هر هفته هزار کودک به سبب بیماری و قحطی جان می دهند، و علیرغم این گزارشات، دولت های امریکا و انگلیس به این رژیم کودک کش تسلیحات به ارزش 20 میلیارد دلار می فروشد و آل سعود را برای ادامه جنایات تشویق می کند.

موسوی افزود: دبیر کل سازمان ملل اذعان می کند که به دلیل کمک مالی آل سعود، قدرت و توانایی محکوم کردن جنایات آل سعود را ندارد که این هم وضعیت سازمان های جهانی و نمونه ای از رفتارهای دوگانه غربی ها و  استکبار جهانی است.

امام جمعه آران و بیدگل، با اشاره به اعدام سه تن در بحرین به جرم اعتراض به حکومت آل خلیفه خاطر نشان کرد: آل سعود هم محور شرارت در غرب آسیاست و با طرفداری از آل خلیفه به این جنایات دامن می زند.

آیت الله سید محمد موسوی افزود: راه نجات امت اسلامی وحدت همگانی امت اسلامی است و مسلمانان در سایه اتحاد می تواند طواغیت و مستکبران را ساقط و بر استکبار پیروز شوند.

کد خبر 602980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha