خاطرات و اهداف انقلاب برای نسل جوان تبیین شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یزد گفت: در ارتباط با ایام الله دهه فجر باید به دو نکته بیان خاطرات و همچنین تبیین اهداف انقلاب توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد آیت اللهی، امام جمعه موقت یزد امروز(8 بهمن) در خطبه های نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه آیات و روایت های متعددی در ارتباط با تحقق روز قیامت وجود دارد، گفت: همه ما می دانیم که روزی باید از این دنیا دل بکنیم و در گردنه های سخت روز قیامت قرار گیریم.

 

وی افزود: در روایات داریم تنها کسانی می توانند از این گردنه های سخت روز قیامت عبور کنند که سبک بال و خود را برای این  سفر عظیم و مهم آماده کرده باشند.

 

وی در ارتباط با چگونگی آماده شدن و آماده بودن برای آخرت، عنوان کرد: یکی از مواردی که در روایت های مختلف برای آمادگی سفر رفتن، مرگ و آخرت، آماده کردن زاد و توشه است.

 

امام جمعه موقت یزد یاد مرگ و مردن کردن را در روایات مورد تاکید دانست و اذعان داشت: کسانی که در این عالم دنیا زاد و توشه آماده کرده اند، آماده رفتن هستند و به همین دلیل است که به ما توصیه شده در ایام زندگی خود به فکر آخرت خود باشیم و توشه آخرت خود را پر بار کنیم.

 

آیت اللهی با اشاره به اینکه خداوند متعال بهترین زاد و توشه را تقوا دانسته، عنوان کرد: خداوند به ما تاکید می کند تنها از وی ترس داشته باشیم و به فرامین الهی عمل کنیم و بدانیم که تنها چیزی که ما را نجات می دهد، همین تقوا است.

 

وی تقوای الهی را کار ساده و راحتی دانست و گفت: تقوا به معنی انجام واجبات و ترک محرمات است و به صورت عامیانه تعریف تقوا این می شود که کار خوب انجام دهیم و کارهای بد را هم ترک کنیم.

 

این روحانی برجسته به روایت های متعددی در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین امام علی(ع) می فرمایند که مردم بر شما باد به کارهای خوب و عمل صالح که این بهترین زاد به سوی معاد است.

 

وی با تاکید بر اینکه آماده مرگ و مردن بودن به دست کشیدن از زندگی نیست، گفت: آماده مرگ و مردن بودن به این معنی است که خوب زندگی کنیم و بدانیم که آخرتی هم هست و باید پاسخ کارهای خوب و بدمان را بدهیم، به همین دلیل در طول زندگی علاوه بر اینکه در اجتماع و خانواده هستیم، پاک و خوب زندگی کنیم.

 

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: طبق روایات، بدترین زاد و توشه برای روز قیامت هم ظلم بر بندگان خداست و باید مراقب باشیم که به کسی ظلم نکنیم و حق کسی را از بین نبریم، به ویژه کسانی که مسئولیتی دارند باید مراقب باشند که حق را ناحق نکرده و به کسی ظلم نکنند.

 

وی به دهه فجر اشاره و تصریح کرد: این ایام الله را گرامی می داریم و برای شهدای انقلاب، امام شهیدان، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای محراب درود و صلوات می فرستیم.

 

وی با بیان اینکه دو نکته را باید در ایام الله دهه فجر مورد توجه قرار داد، گفت: بحث اول بیان خاطرات انقلاب و بحث دوم بررسی اهداف انقلاب است.

 

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه هر دوی این موارد ضروری است، افزود: موضوع دوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که بدانیم مردم چرا انقلاب کردند، و این موضوع را به خوبی بدانیم که مردم از انقلا هدفشان احیای دین و اسلام بود و شعارهای انقلابی هم این موضوع را نشان می دهد.

 

کد خبر 604701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha