بیش از ۶۴ هزار واحد خون به مراکز درمانی استان یزد تحویل داده شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل انتقال خون استان یزد از تحویل بیش از ۶۴ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستانی استان در ده ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان یزد گفت: نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه آمار اهدا کنندگان خون در استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 43هزار و 789 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد 33 هزار و 651 نفر موفق به اهدا خون شدند.

 

وی افزود: 61 و هفت دهم درصد اهدا کننده خون در ده ماهه امسال جز اهدا کنندگان مستمر و 28 درصد از اهداکنندگان باسابقه بودند و مابقی برای اولین بار خون اهدا کردند.

 

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه از مجموع تعداد افرادی که از ابتدای امسال تاکنون موفق به اهدا خون شدند، 97 و 2 دهم درصد مرد و مابقی زن بودند، ادامه داد: 86 و سه دهم درصد از مجموع اهداکنندگان خون در استان متاهل و سه و هفت دهم درصد مجرد بودند.

 

تقوایی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال در مجموع بیش از 64 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی برای مصرف به مراکز درمانی و بیمارستانی استان تحویل داده شده که شامل 29 هزار و 755 واحد فرآورده‌های سلولی و 34 هزار و 370 واحد فرآورده‌هایی پلاسمایی بوده است.

 

وي با اشاره به اينكه 61 درصد اهداكنندگان استان مربوط به اهدا كنندگان مستمر است افزود: ميزان مشاركت اهدا كنندگان مستمر خون در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ]چهار درصد افزايش داشته است.

 

تقوایی خاطر نشان كرد: اين سازمان در بحث تامين خون  فرآورده های خونی بيمارستان های استان، 99 درصد گلبول قرمز ، 90 درصد  پلاكت و 97 درصد پلاسمای مورد نياز بيماران را پاسخگو بوده است.

کد خبر 604749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha