فعالیت های هنری در مساجد باید با محوریت قرآن کریم  باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به تئاتر « بچه های مسجدی » در مساجد گفت: تئاتر و فعالیت های هنری در مساجد باید با هدف و جهت قرآن کریم همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد شب گذشته ( 17 بهمن) در مراسم افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» در مسجد ملا اسماعیل یزد گفت: آزادی هنر معنوی توسط انسان های شایسته با فرهنگ دینی امری مهم است که از انقلاب اسلامی و اسلام و مسجد و بچه های مسجدی برخواسته است.

 

وی افزود: ما اگر بخواهیم فرهنگ مسجد را در قالب تئاتر در جامعه ترویج کنیم باید به دنبال اهداف و جهت قرآن کریم باشیم اما نمی توانیم آن را درهم تنظیم کنیم زیرا موجب خلل در تئاتر است و باید در ابتدا به آن جهت داده شود تا بتوان کار کرد.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: بچه های انقلابی با فرهنگ انقلابی پیامبر(صلی الله علیه و آله) رشد می کنند که آن را می توان به خوبی در قرآن مشاهده کرد.

 

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: ترویج فرهنگ دینی و معنوی در قالب رویت مردم، فرهنگ سبک زندگی و چهره انسان ها، فرهنگ استقلال اقتصادی، چهره سازی، منش رفتاری از جهت های مهم در راستای تئاتر در مساجد است.

 

وی ادامه داد: ما باید در قالب تئاتر مانند گیاهی که کنار آن جوانه ها می زند مردم را به مسجد جذب کنیم و این شیوه رفتاری بازیکنان در تئاتر و اجرای تئاتر در مسجد بوجود می آید.

 

حجت الاسلام مدرسی بیان کرد: بچه های ما در یزد تنها به کنکور توجه دارند که می توان در کنار تئاتر برای دانش آموزان کلاس های تدریس نیز داشته باشیم تا جذب صورت گیرد و از این طریق به خانواده ها در خصوص تحصیل دانش آموزان نیز اطمینان بوجود آید.

 

وی گفت: ما مسجد را با خانواده و آموزش و پرورش می توانیم با تئاتر پیوند دهیم که این می تواند امری مهم در جامعه هنری در مساجد باشد.

کد خبر 607474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha