دانشگاه آیت الله حائری میبد میزبان یک شهید گمنام است/ برگزاری همایش ملی « ایران باستان » در سال ۹۶ در یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به میزبانی دانشگاه آیت الله حائری میبد از شهید گمنام گفت: دانشگاه آیت الله حائری میبد اسفندماه سالجاری میزبان یک شهید گمنام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس کلانتری، رئیس دانشگاه میبد روز گذشته (18 بهمن) در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تشییع شهید گمنام در یزد گفت: علم و فناوری یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی بود که امروز چهار و نیم میلیون نفر دانشجو داریم که خیلی از آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

 

وی افزود: الان امروز بعد از 38 سال از انقلاب در زمینه کمی نیاز به توسعه آموزش عالی نداریم بلکه توسعه کیفی باید در دستور کار قرار گیرد و در کیفی بودن وکارآفرینی و ماموریت گرا بودن نقش آفرینی کند.

 

رئیس دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: ریشه دانشگاه میبد به سال 74 به عنوان دانشگاه اقماری است که الان در برخی از رشته ها مانند الهیات حرفی برای گفتن دارد.

 

کلانتری تصریح کرد: نسبت استاد به دانشجو در میبد الان در سطح دانشگاه یزد است و امیدواریم این نسبت نیز ارتقا پیدا کند و در برخی از رشته ها نیز تا 70 درصد پذیرش کارشناسی ارشد داشتیم.

 

وی ادامه داد: عمده رشته های ما علوم انسانی بودند که الان نیز فنی مهندسی و رشته های خاص مانند مهندسی پزشکی، مهندسی مواد و سرامیک نیز آورده ایم و تلاش داریم تا مقاطع بالاتر نیز دانشجو پذیرش داشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه میبد گفت: در برخی از رشته ها مانند جغرافیای سیاسی به عنوان سومین دانشگاه کشور این رشته را پذیرش داشتیم.

 

کلانتری گفت: ما اعتقاد داریم که اگر رشته ها با قوت راه اندازی شوند بهتر جواب می دهند و الان 15 رشته کارشناسی، 10 رشته ارشد و چهار رشته دکتری داریم و امیدواریم در سال آینده بر اساس اسناد بالادستی رشته های جدیدی نیز ایجاد کنیم.

 

وی افزود: دو دانشکده علوم میان رشته ای و فناوری های نوین مورد پیگیری ما است که امیدواریم بتوانیم آنها را راه اندازی کنیم.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: حمایت خیرین یکی از نقاط قوت ما است و در این راستا نیز حاکم بودن جو فرهنگ دینی یکی از مهمترین شاخص های دیگر ما در دانشگاه است که رتبه های بسیار مناسب را به دلیل این جو پذیرا بوده ایم.

 

کلانتری بیان کرد: راه اندازی برخی از رشته های خاص مانند ایرانشناسی به عنوان رشته ای است که در کشور وجود نداشته است و ما این راه طراحی و راه اندازی کرده ایم.

 

وی ادامه داد: برگزاری همایش « زیلو»  پنجم اسفندماه در دانشگاه میبد نیز از همایش های ملی ما است که برنامه ریزی های برگزاری آن انجام شده است.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: تدفین شهید گمنام در دانشگاه مهمترین برنامه ما است که میزبان حداقل یک شهید گمنام هستیم و در فاطمیه دوم همزمان با سراسر کشور برگزار می شود اما در تلاش هستیم که تعداد این شهدا را بیشتر کنیم اما تا این لحظه یک شهید قطعی شده است و بین 7 الی 12 اسفندماه این مراسم برگزار می شود.

 

کلانتری بیان کرد: ما در زمینه عمرانی نیز در وزارت علوم به عنوان دانشگاه خیر ساز است که از مجموع 20 هزار متر مربع ساختمان و 15 هزار متر مربع در حال ساخت مجموعا 300 میلیارد ریال هزینه کرده ایم که تنها 30 میلیارد ریال آن دولتی بوده و 270 میلیارد ریال نیز از خیرین حمایت شده است.

 

وی افزود: افتتاح بسیج اساتید دانشگاه، جشن انقلاب، ویژه نامه  مبنی بر خدمات  انقلاب در حوزه آموزش عالی و کرسی آزاد اندیشی از جمله برنامه های ما در دهه فجر است.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: ما تفاهم نامه با دانشگاه تهران داریم که امیدواریم بتوانیم ارتباط با صنعت را قوی تر کنیم و در برگزاری همایش های ملی و بین المللی با همکاری دانشگاه تهران برگزار کنیم که اولین همایش ملی آبانماه 96 با عنوان ایران باستان است.

 

کلانتری بیان کرد: دعوت از مدیران مختلف شهرستان میبد و یزد در قالب همایش از برنامه های دیگر در راستای ارتباط با صنعت است تا بتوانیم با همکاری دانشگاه تهران نیازهای صنایع را مورد بررسی قرار دهیم.

 

وی افزود: نشریه کتاب قیم با تایید مراجع ذیصلاح به دانشگاه میبد ارائه شد و چاپ نشریه از شماره 14 به بعد با صاحب امتیازی دانشگاه میبد ادامه پیدا می کند.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی امکان انتخاب نماینده ولی فقیه در دانشگاه وجود ندارد ولی امیدواریم در سال آینده این امر انجام شود.

 

کلانتری گفت: ما همیشه دم از ارتباط با صنعت می زنیم اما اتفاق نیافتاده است و تا زمانی که این ارتباط بوجود نیاید اقتصاد دانش بنیان نیز بوجود نخواهد آمد.

 

وی گفت: زمینه های طرح های تحقیقاتی در استان یزد فراهم است اما از خارج از استان این کار را انجام می دهد اما ما میتوانیم به کمک دانشگاه های دیگر این کارها را انجام دهیم.

کد خبر 607826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha