ارائه طرح ورزش قرآن به سازمان تربیت بدنی

حجت الاسلام و المسلمین نصیری با اشاره به اینکه طرح ورزش قرآن به عنوان یک رشته ورزشی به سازمان تربیت بدنی ارائه شده است گفت: ورزش قرآنی در حقیقت، بهره گیری از توانایی های جسمی افراد برای تلاوت قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین نصیری در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار شبستان گفت: ورزش قرآن در حقیقت، بهره گیری از توانایی های جسمی افراد برای تلاوت قرآن کریم است.

 نصیری توضیح داد: در این روش تدریس قرآئت و معارف قرآن به عنوان یک ورزش دنبال می شود و علاقه مندان در هشت جلسه، توانایی قرآئت آیات قرآن و درک مفاهیم قرآنی را به دست می آورند.
وی با اشاره به توانایی فیزیکی ورزشکاران رشته های مختلف عنوان کرد: اولویت این طرح برای ورزشکاران است؛ زیرا آن ها از ریه ها و شش هایی سالم تر وآماده تر و ذهنی خلاق تر برای آموزش قرآن برخوردارند، بنابراین مستعد پیشرفت های چشمگیر تری در عرصه های مختلف قرآنی، به ویژه قرآئت هستند.

 

این فعال قرآنی، طرح ورزش قرآنی را ورزش صدا نامید و گفت: ورزش قرآن با استفاده از پژوهش های روز در زمینه مهندسی صوت، پرورش قاریان توانمند قرآن را دنبال می کند.

این معلم قرآن با یادآوری شرایط فیزیکی مناسب قاریان مصری، گفت: آن چه قاریان مصر را در رده اول قرائت جهان قرار داده است، آمادگی فیزیکی و ساختار جسمی قوی آنان است که شرایط را برای شکوفا شدن آنان در عرصه قرآئت قرآن فراهم کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح ورزش قرآن در ایران، نگاهی تخصصی و کارشناسانه به تأثیر فیزیک جسمی مناسب برای پیشرفت در عرصه های قرآنی است که امیدواریم با این طرح، شاهد ارتقای چشم گیر سطح قاریان ایران در جهان شویم و صادر کننده بزرگ قاری قرآن در جهان باشیم.

 

نصیری با قدردانی از همکاری مجتمع پیامبر اعظم(ص) که متولی تربیت معلم در سراسر کشور است، گفت: با همکاری های این مرکز، اینک آمادگی داریم آموزش قرائت، صوت و لحن و مفاهیم قرآن را در ساعات کاری ادارات و مؤسسات علاقمند، برگزار کنیم و در ساعات کار نمایشگاه نیز پذیرای علاقمندان در غرفه های این نمایشگاه باشیم.
وی گفت: طرح ورزش قرآنی، عصاره 600 طرح کشوری در عرصه آموزش قرآن است و از تجربیات قرآنی طرح های زیادی بهره برده است که مراحل آماده سازی را در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و به صورت آزمایشی در مدارس آموزش و پرورش استان خراسان پشت سر گذاشته است.

 

نصیری با بیان این که تاکنون حدود 300 گواهینامه تدریس آموزش تخصصی ورزش قرآنی صادر شده است، ادامه داد: این طرح در مدارس قرآن وابسته به آموزش و پرورش و مدارس حوزه علمیه و مساجد در حال اجرا است.

این کارشناس قرآنی از برگزاری دوره های 90 دقیقه ای رایگان در هفته جاری خبر داد و افزود: در این کلاس ها که در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود، طرح ورزش قرآنی را به علاقه مندان قرآنی معرفی می کنیم و ان شاء الله در پایان این دوره 8 جلسه ای، تعدادی مدرس ورزش قرآن را به جامعه قرآنی تقدیم می کنیم.
وی از اهدای هزینه سفر به خانه خدا برای برترین های دوره های آموزشی این طرح در سراسر کشور خبر داد و تأکید کرد: طرح ورزش قرآن به عنوان یک رشته ورزشی به سازمان تربیت بدنی ارائه شده است.

شایان ذکر است، در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که تا چهارم شهریور ماه، مصادف با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ تهران برگزار می گردد، فعالان و نوآوران عرصه های قرآنی به ارائه طرح ها و نوآوری های خویش در این زمینه می پردازند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 61132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha