حوزه های علمیه نقش مدبر و ناظر را در فعالیت های قرآنی ایفا می کنند

حجت الاسلام طیب حسینی بااشاره به حضور فعال حوزه های علمیه درتصمیم سازی های قرآنی گفت: معرفی دستاوردهای قرآنی حوزه به نسل جوان ثابت می کند که این نهاد مطمئن ترین راه برای رسیدن به کمالات مستند به معارف عترت است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن طیب حسینی، مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در بازدید از غرفه خبرگزاری شبستان در این نمایشگاه با اشاره به ضرورت حضور حوزه های علمیه در این آوردگاه نورانی گفت: حوزه های علمیه به عنوان نهاد و خاستگاه علوم قرآنی که برگرفته از معارف عترت (ع) است باید توانمندی حضور در عرصه های بین المللی را بیش از سایر دستگاه ها داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که درک ضرورت حضور در عرصه های بین المللی منجر به حضوری اثرگذار در نمایشگاه بین المللی قرآن شده است، اظهار کرد: معرفی و عرضه آثار فاخر حوزه های علمیه به ویژه به نسل جوان اثبات می کند که این حوزه ها سالم ترین، مطمئن ترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به کمالات الهام گرفته از معارف اهل بیت (ع) هستند.

 

حجت الاسلام طیب حسینی فعالیت های قرآنی حوزه های علمیه را فعالیت های مردم نهاد خواند و تصریح کرد: غیر از تحصیل، هر آنچه در حوزه های علیمه وجود دارد برای عامه مردم قابل استفاده است، اما طبقه بندی این برنامه ها در ارائه آثار می تواند گروهی خاصی را درگیر کند به عنوان مثال برنامه ریزی هایی برای گروه سنی نوجوان، جوان و دیگر اقشار از طریق انتشار نشریات یا برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده است.

مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن ادامه داد: علاوه بر این، ماموریت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز ساماندهی به وضعیت آموزشی خواهران جوان و طلبه است و این مهم نشان می دهد که تمامی فعالیت های حوزه های علمیه به ویژه در ساحت مقدس قرآن به مخاطب عام نظر دارد.

 

وی درباره جایگاه حوزه های علمیه در سیستم های کلان تصمیم گیری و تصمیم سازی کلان قرآنی کشور بیان کرد: البته باید منظور از این حضور به خوبی تصریح شود، چراکه اگر تنها منظور حضور باشد بله حوزه های علمیه در نهادهای تصمیم گیرنده قرآنی کشور حضوری فعال دارند و در تصمیم گیری ها دخیل هستند.

حجت الاسلام طیب حسینی ادامه داد: اما اگر منظور از حضور، اجرای طرح و برنامه ها باشد خیر، چراکه حوزه های علمیه در نقش مدبر جامعه اسلامی و نهایتا به عنوان ناظر بر اجرا در عرصه فعالیت های قرآنی حضور دارند.

 

وی در ارزیابی میزان موفقیت حوزه های علمیه در تدبیر فعالیت های قرآنی به ویژه در راستای اعمال تحولات مدنظر مقام معظم رهبری عنوان کرد: اقیانوس علوم قرآنی آنقدر عمیق است که هرچه در آن پیش رویم و خدمات ارائه کنیم بازهم کم کار کرده ایم، بنابراین نمی توان گفت کار را تمام کرده ایم اما حوزه های علمیه به طرق مختلف همچون ایجاد انجمن قرآن پژوهان و تربیت طلاب در بیش از 12 رشته تخصصی و مرتبط با مصحف شریف در این مسیر گام های موثری برداشته اند.

حجت الاسلام طیب حسینی خاطرنشان کرد: آنچه روی داده تلاشی است در جهت گام نهادن در مسیر صحیح که ما را به منزل مقصود هدایت می کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 61738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha