راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در بندر آستارا

خبرگزاری شبستان: رییس اداره بهزیستی آستارا گفت: مرکز اورژانس اجتماعی در بندر مرزی آستارا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نازنین شهبازی، رییس اداره بهزیستی آستارا امروز( ۵ اسفند) در جمع خبرنگاران ایرنا و شبستان به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این مرکز با هدف پیشگیری از آسیب های جمعی در این شهرستان راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در اداره بهزیستی بندر آستارا، تصریح کرد: این مرکز با ۷ پرسنل در فضایی به مساحت ۲۰ متر مربع شروع به کار کرده است.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه مرکز اورژانس اجتماعی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب به فعالیت خواهد پرداخت، اظهارکرد: این مرکز با هدف مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی راه اندازی شده است.

 

شهبازی گفت: شهروندان آستارایی در صورت مشاهده خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری با تلفن ۱۲۳ تماس تماس بگیرند تا نیروهای این مرکز با شناسایی خاطیان، آنان را جهت مشاوره به اورژانس اجتماعی انتقال داده دهند.

 

وی با بیان اینکه مرکز اوژانس اجتماعی با مشارکت بخش خصوصی فعال شده و اداره بهزیستی بندر آستارا هزینه ای برای راه اندازی آن صرف نکرده است، افزود: افراد آسیب دیده در صورت نیاز به نگهداری ۱۰ تا ۱۵ روز، به مرکز اورژانس اجتماعی تالش انتقال داده می‌شوند و در حال حاضر فضای کافی در اورژانس اجتماعی بندر آستارا وجود ندارد.

 

شهبازی گفت: دسترسی به خدمات، تشکیل کارگروه فوریت های اجتماعی و اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر حوزه های فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی بندر آستارا است.

 

کد خبر 612224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha