سه هزار و ۴۰۰ اصله درخت قاچاق در سال ۹۵ کشف و توقیف شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: سه هزار و ۴۰۰ اصله درخت قاچاق به همت یگان حفاظت از منابع طبیعی استان در سال ۹۵ کشف و توقیف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل امروز (14 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعاتی استان گفت: نواختن زنگ انفال در اولین روز از هفته منابع طبیعی در مدرسه فدک با حضور مسولان استانی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه ای که با ثبت احوال استان منعقد شد برای اولین بار پارک تولد در شهرستان مشگین شهر بمناسبت هفته منابع طبیعی و هدیه به نوزادان تازه بدنیا آمده حدود 25 مترمربع با سند شناسنامه دار افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: مهمترین رسالت اصلی منابع طبیعی ثبت مالکیت و جلوگیری از هدر رفتن بیت المال و حفظ محیط زیست است.

 

هدایت با یادآوری این مطلب که 26 میلیارد ریال از بودجه استانی به منابع طبیعی استان تخصیص یافت، اظهار داشت: هشت مورد از زمین های منابع طبیعی  با  167 هکتار برای توسعه منابع طبیعی واگذار شد.

 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که سه هزار و 400 اصله درخت قاچاق به همت یگان حفاظت از منابع طبیعی استان در سال 95 کشف و توقیف شد، ادامه داد: طبق سنوات گذشته در هفته منابع طبیعی با مساعد بودن شرایط جوی در استان 90 هزار نهال رایگان توزیع خواهد شد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یادآور شد:‌ 274 نفر نیروی انسانی و  82 نفر نیروی حفاظتی برای حفاظت از کل استان که برای هر 19 هکتار یک نیروی حفاظتی وجود دارد.

کد خبر 614415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha