تاکید بر ضرورت اعطای تسهیلات اشتغالزایی در جهت خودکفایی خانوارهای مددجویان

خبرگزاری شبستان:امام جمعه بهبهان، بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی در جهت خودکفایی خانوارهای مددجویان تاکید کرد و اظهار داشت: هدف از تشكيل کمیته امداد توانمندسازی و تأمين خوداتكايی، تقويت و رشد ايمانی و اعتقادی نيازمندان و محرومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، امروز(14 اسفند) در دیدار با مدیر و کارکنان کمیته امداد این شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد به فرمان امام خمینی(ره)، با تجلیل از مقام والای امام راحل(ره)، گفت: کمیته امداد از میراث های گرانقدر امام خمینی(ره) در جهت تکریم محرومان و مستمندان جامعه است.

 

وی اضافه کرد:: كميته امداد بر اساس انديشه و تفكر دينی و فقهی حضرت امام خمينی(ره) و با هويتی دينی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غيرانتفاعی تأسيس شد تا پيام آور فرهنگ احسان، ايثار، انفاق و نيكوكاری در جامعه اسلامی بوده و غيرت و كرامت انسانی را در حمايت از محرومان حفظ كند.

 

وی با بیان اینکه کار در کمیته امداد اگر با نیت خالص و به قصد قربت و امر الهی صورت گیرد عبادت است، افزود: بر اساس اساسنامه کمیته امداد، هدف از تشكيل این نهاد توانمندسازی و شكوفايی استعدادها و تأمين خوداتكايی، تقويت و رشد ايمانی و اعتقادی نيازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمايتی، فرهنگی و معيشتی به آنان است.

 

امام جمعه بهبهان، از مدیر و کارکنان کمیته امداد امام خمینی بهبهان خواست، نسبت به شناسایی خانوارهای محروم و مستضعف و تحت پوشش قرار دادن آنها و خارج کردن از پوشش امداد مددجویانی که احیانا مستحق استفاده از حمایت های امداد نیستند، اقدام کنند.

 

وی فراهم آوردن امكانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتكايی، استقلال اقتصادی مددجویان از طريق استعدادسنجی، مهارت آموزی، ايجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ‌ای و اعطای وام خدمات در حد توان را از مهم ترین وظایف کمیته امداد برشمرد و بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی در جهت خودکفایی خانوارهای مددجویان تاکید کرد.

 

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه این بالاترین توفیقی است که نصیب انسان می شود که کار او علاوه بر اشتغال و کسب حقوق و درآمد با قصد و نیت تقرب به خداوند عبادت محسوب شود، از کارکنان کمیته خواست تا قدر این موهبت الهی (خدمت به محرومین) را بدانند و از هر گونه تلاشی جهت انجام امور مددجویان دریغ نورزند.

 

در این دیدار عبدی مدیر کمیته امداد امام خمینی بهبهان، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد سه هزار و 71 خانوار با جمعیت 6 هزار و 50 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بهبهان هستند و ماهیانه به طور میانگین افزون بر 220 میلیون تومان به عنوان مستمری به آنان پرداخت می شود.

 

وی افزود: ازابتدای سال جاری تاکنون به منظور اشتغالزایی و حرکت در جهت خودکفایی مددجویان افزون بر 156 فقره تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ 21میلیارد و 350 میلیون ریال به آنان پرداخت شده است و همچنین در جهت راه اندازی مشاغل خانگی 45 فقره تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و 850 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است.

 

مدیر کمیته امداد بهبهان، تامین جهیزیه نوعروسان خانواده امداد را از دیگر وظایف این نهاد خواند و یاد آور شد: امسال با تامین جهیزیه به مبلغ چهار میلیارد و 518 میلیون ریال، 146 نوعروس خانواده امداد راهی خانه بخت شده اند.

 

کد خبر 614620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha