ساحل نشینان مکرانی با فرهنگ فاطمی آشنا شدند

خبرگزاری شبستان: کارگاه آموزشی «سفیران فاطمیه» با موضوع آشنایی با ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا(س) و سبک زندگی اسلامی به همت کانون فرهنگی و هنری امیرالمومنین مسجد امام علی(ع) روستای «نوروزکار» شهرستان جاسک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شرق استان هرمزگان، در این کارگاه آموزشی که به مناسبت دهه دوم فاطمیه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جاسک در مسجد امام علی(ع) روستای نوروزکار برگزار شد، شرکت کنندگان با فرهنگ فاطمی و شیوه های الگوگیری از سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) آشنا شدند.

 

حجت الاسلام حمید غلامپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک در این کارگاه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: آن چیزی که حضرت فاطمه زهرا(س) را فخر دو عالم کرد، طینت و باطن آن حضرت بود که با تقوا و پاکی آراسته شده است.

 

 

وی با بیان اینکه سراسر زندگی بانوی دوعالم درس است، افزود: با تاسی و پیروی از سیره این بهترین بانوی عالم هستی، می توان سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند و آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای همه ما به ویژه بانوان راهگشا خواهد بود.

 

حجت الاسلام غلامپور با یادآوری اینکه در دنیای امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، تصریح کرد: پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه اسلامی باشد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) در امور همسرداری و تربیت فرزندان بیان کرد: شیوه همسرداری و تربیت فرزند حضرت فاطمه(س) نیز بهترین الگو برای زنان مسلمان است.

 

غلامپور به سخنی از حضرت علی(ع) که می فرماید: «جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است»، اشاره و خاطرنشان کرد:  فاطمه الزهرا(س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو و مطیع برای امیر مؤمنان علی(ع) بود.

 

 

وی روش تربیتی حضرت زهرا(س) را سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان معرفی کرد و گفت: آن حضرت، رسیدگی به فرزندان را در اولویت قرار می داد، عدالت را بین فرزندان رعایت می کرد، به فرزندان احترام می گذاشت و آنها را با احترام خطاب می کرد و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشت.

 

گفتنی است؛ در این کارگاه آموزشی 100 جلد کتاب «شکوه مادر» با موضوع پیام های فاطمی بین شرکت کنندگان توزیع شد.

 

 

کد خبر 614671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha