ارسال ۱۲۰۰ اثر به کنگره ملی شیخ صدوق/ سخنرانی آیت الله اراکی در کنگره

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی هنری اداره اوقاف استان تهران با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: اختتامیه کنگره ملی شیخ صدوق سه شنبه ۲۴ اسفند از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در آستان مبارک شیخ صدوق برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری کنگره ملی شیخ صدوق صبح امروز با حضور حجت الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران و حجت الاسلام سعید اوتارخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری در اداره اوقاف تهران برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی در ابتدای این نشست گفت: کنگره ملی شیخ صدوق با هدف شناخت جایگاه معنوی شیخ، آشنایی با آثار ارزشمند وی به خصوص کتاب های ایشان که امروز مورد توجه فقها، محدثین و مورخین است و همچنین معرفی این عارف بزرگ جهت الگوگیری مناسب برای جوانان ایرانی با توجه به سفرها و تحقیقات و پژوهش های ایشان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فراخوان و جمع آوری آثار از دی ماه آغاز و تا پانزدهم بهمن ادامه داشت، خاطرنشان کرد: به علت استقبال بی نظیر شهروندان مهلت ارسال آثار تا 5 اسفند تمدید شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بخش های این کنگره اظهار کرد: کنگره ملی شیخ صدوق در 4 بخش ادبی، هنری، فضای مجازی و علمی در محورهای خاطره و دلنوشته، عکس، پوستر و نقاشی، وبلاگ نویسی و شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام و زندگی و شخصیت، اندیشه ها، اوضاع سیاسی و اجتماعی زمان شیخ صدوق برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف تهران با اشاره به بخش کتاب شناسی شیخ در این کنگره تصریح کرد: معرفی شخصیت مجاورانی که کنار مرقد این عارف بزرگ مدفون هستند نیز از جمله بخش های مهم این کنگره می باشد.

وی با اشاره به فعالیت های جانبی این کنگره تاکید کرد: برگزاری سه کلاس آموزشی وبلاگ نویسی با حضور 150 نفر و سه تور عکاسی در آستان مقدس از جمله این فعالیت ها بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه همچنین دیداری با علمای بزرگ قم مانند آیت الله علوی گرگانی و آیت الله نوری همدانی صورت گرفت، تصریح کرد: برگزارکنندگان این کنگره در دیدار با علمای بزرگ نیز اهداف برگزاری کنگره را بیان کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف تهران اظهار داشت: اداره اوقاف شهرری، دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق، موسسه تبیان، سازمان بسیج هنرمندان، موسسه راه ناتمام و جامعه المصطفی ما را در برگزاری این کنگره یاری کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و 100 اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، ادامه داد: اختتامیه کنگره ملی شیخ صدوق سه شنبه 24 اسفند از ساعت 14 تا 17 در آستان مبارک شیخ صدوق برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به تجلیل از نفرات برتر در اختتامیه این کنگره تصریح کرد: رویکرد ما در برگزاری این کنگره پرداختن به جنبه های هنری و ادبی بود این در حالی است که تولیت حضرت عبدالعظیم الحسنی کنگره بعدی را با رویکرد علمی و پژوهشی برگزار خواهد کرد.

 

کد خبر 614709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha