آمادگی کامل تیم های نظارتی به منظور جلوگیری از تخلفات بهداشتی در ایام نوروز

خبرگزاری شبستان: قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تشکیل تیم های سلامت نوروزی بهداشت گفت: ما آمادگی کامل تیم های نظارتی به منظور جلوگیری از تخلفات بهداشتی در ایام نوروز را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مسعود شریفی، قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز (15 اسفند) در مانور سلامت نوروزی بهداشت محیط در سالن همایش های باقرالعلوم یزد گفت: ما در سال 95 در تمامی شهرستان ها فعالیت مبارزه با دخانیات با محوریت قلیان داشتیم که نتایج خوبی نیز داشتیم.

 

وی افزود: سلامت در تعطیلات و ایام نوروزی امری مهم در کشور است که کمیته سفر در سلامت نیز در این زمینه در استان تشکیل شده است.

 

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: امسال بسیج سلامت نوروزی دو ویژگی دارد که افزایش تعداد نیروی انسانی و تجهیز تیم ها به تجهیز پرتال آزمایشگاهی از جمله این ویژگی ها است.

 

شریفی تصریح کرد:الان چشم امید مردم در ایام مختلف سال به ما است تا بتوانند با آرامش کامل مراجعات خود را داشته باشند و امید دارند که ما پیش از سفر مردم تمامی بازدیدها و استانداردها را مورد بررسی داده باشیم.

 

وی ادامه داد:یزد و پزشکان یزدی و خدمات درمانی یزد در کشور زبانزد است که الان 40 درصد از خدمات استان به افراد غیر بومی ارائه می شود که جایگاه مناسب استان در سطح کشور را نشان می دهد.

 

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که مسافران نگاه به ما دارند تا بازدیدهای لازم را انجام داده باشیم.

 

شریفی تصریح کرد: در سطح کشور 2 هزار و500 تیم مانور سلامت نوروزی را انجام می دهند که در استان 20 تیم این مانور را انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: سامانه 190  به منظور دریافت مسائل سلامت و بهداشت محیط است که مردم می توانند با این سامانه ارتباط بگیرند و تخلفات بهداشتی و مشکلات سلامت را اعلام کنند.

 

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:قلیان از جمله مباحث مهم برای ما در این ایام است که امیدواریم در ایام تعطیلات شاهد این تخلف در استان نباشیم و میهمانان استان را بدون قلیان پذیرایی کنیم.

 

شریفی بیان کرد: مراکز تهیه شیرینی جات سنتی یزد از جمله دیگر تاکیدات ما است که باید بر روی کیفیت آن نیز توجه شود تا از ارائه اقلام بی کیفیت و نامناسب جلوگیری شود.

کد خبر 614736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha