کانون های مساجد فرصتی برای توسعه شاخص های فرهنگی/ تجلیل از ۳۰۰ فعال فرهنگی هنری

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای توسعه شاخص های فرهنگی هر منطقه و محله هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهارداشت: در کل کشور بیش از ۲۲هزار کانون فرهنگی هنری تاسیس شده که سهم استان اصفهان بیش از یک هزار و 800 باب است.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای توسعه شاخص های فرهنگی هر منطقه و محله هستند که در روستاها نقش این مراکز محسوس است و تنها مرکز فرهنگی و هنری روستاها هستند که نیازهای فرهنگی و هنری روستاییان را تامین می کنند.

حجت الاسلام معتمدی ارائه برنامه های فرهنگی و هنری توسط کانون های مساجد را در فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگ دینی موثر خواند و گفت: سرود، تئاتر، نشریه، برگزاری مسابقات، فعالیت های کتاب و کتابخوانی، دوره های آموزشی و برنامه هایی از این قبیل در کانون ها فرهنگی و هنری مساجد بر اساس ظرفیت هر منطقه اجرا می شود.

وی با اشاره به راه اندازی و ارائه مجوز کتابخانه مساجد گفت: در استان اصفهان بیش از هزار و 200 کتابخانه در مساجد تاسیس شده که بیش از 2 هزار نفر به عنوان کتابدار به صورت افتخاری فعالیت می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: برای تقویت فعالیت های کانون های مساجد دوره های آموزشی نیز برگزار می شود که دوره کتابداران از جمله این فعالیت های آموزشی است که در تقویت ظرفیت ها و عملکرد این مراکز موثر است.

وی به برنامه های سالروز تاسیس کانون های مساجد در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تجلیل از 300 فعال فرهنگی هنری مساجد، برگزاری همایش نکوداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد شهرستان های استان، ارائه گزارش عملکرد و معرفی ظرفیت های کانون های مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ورزشی، افتتاح کانون، برگزاری نشست های هم اندیشی از جمله برنامه های این ایام است.

 

کد خبر 614738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha