۳ هزار نهال به نام سه هزار شهید استان زنجان غرس می شود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان از اجرای ۲۲ عنوان برنامه به مناسبت روز شهدا با شعار«راه شهیدان ادامه دارد» خبر داد و گفت: به یاد سه هزار شهید گلگون کفن استان، سه هزار نهال غرس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز(15 اسفند) در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با گرامیداشت یاد سه هزار شهید و 520 شهید اسفند استان زنجان اظهار کرد: چندین یادواره از اعتبارات کارگروه اجتماعی و فرهنگی برگزار شد چرا که اهتمام ویژه ای برای توسعه و ترویج سبک زندگی شهدا داریم.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بیش از 365 خدمت به 5 هزار خانواده شهدا ارائه می کند، گفت: به همین منظور 50 هزار دیدار با خانواده شهدا و 470 یادواره شهید از سوی این بنیاد در استان زنجان اجرا شد.

 

این مقام مسوول به سالروز تاسیس بنیاد شهید به عنوان روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: طبق نظرسنجی انجام شده سال گذشته 50 درصد مردم از این روز اطلاع داشتند و امسال هم اطلاع رسانی به صورت ویژه ای انجام خواهد شد.

 

کاظمی با بیان اینکه استان زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی و غواصان دریادل شهرت دارد، خاطرنشان کرد: همزمان با روز بزرگداشت شهدا از حسینیه اعظم زنجان به عنوان مبلغ ایثار و شهادت تجلیل می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از تشکیل کمیته هایی در ذیل  شورای توسعه و ترویج ایثار و شهادت خبر داد و گفت: هر یک از این کمیته ها نسبت به برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان از یادوارهای شهدا استقبال می کنند، گفت: هفت تشکل ایثارگری در استان زنجان فعال است.

 

این مقام مسوول از برگزاری 22 عنوان برنامه به مناسبت روز شهدا خبر داد و افزود: این برنامه از 22 بهمن شروع شده و تا 22 اسفند ادامه داد.

 

کاظمی به ضرورت تدوین و چاپ کتاب وصیت نامه شهدا در 9 جلد اشاره کرد و گفت: پیگیری در خصوص اختصاص دو واحد درسی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از سوی دانشگاه های استان، تشکیل شوراهای ترویج در ابهر و خدابنده، تدوین دستورالعمل مربوط به روحانیون و مبلغان و پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت در بیان خاطرات و سیره و سبک زندگی شهدا و پیشنهد طراحی یادمان شهدا در ورودی مراکز علمی به این شورا پیشنهاد می شود.

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اولویت دادن به عناوین پژوهشی در حوزه ایثار و شهادت، تشکیل بانک اطلاعاتی از پژوهش هایی با موضوع ایثار و شهادت، پیگیری در نگهداری و ثبت گلزارهای شهدای استان به عنوان موارد پیشنهادی برای پیگیری از سوی دبیرخانه شورا و کمیته ها عنوان شده است.

 

به گفته وی، پیگیری 20 درصد بودجه فرهگ برای برنامه های حوزه ایثار و شهادت، معرفی سیره زندگی شهدا از سوی رسانه ها و نامگذاری یکی از اماکن مهم علمی و دانشگاهی به نام شهید شهریاری از دیگر پیشنهادت مطروحه به این شورا است.

کد خبر 614743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha