کارهای فرهنگی و دینی نباید رنگ و بوی شعاری بگیرد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی و دینی نباید رنگ و بوی شعاری بگیرد، گفت: دولت باید به امر فرهنگ قرآنی بیش از پیش توجه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در جلسه توسعه فرهنگ قرآن استان هرمزگان ضمن تاکید بر توجه بیشتر دولتمردان به امر فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: دولتمردان باید با تزریق اعتبارات کافی موجبات رونق بخشی به حوزه فرهنگ قرآنی را بیش از پیش فراهم سازند زیرا با اعتبارات اندک نمی شود توقع زیادی از فعالان قرآنی داشت.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی و رئیس شورای فرهنگ قرآنی هرمزگان به چگونگی و کیفیت فعالیت موسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: هرچند که موسسات قرآنی می بایست بصورت خودجوش و مردمی فعالیت کنند و در بسیاری از محلات نیز زحمت به دوش آنهاست اما ما هم به عنوان متولی باید علاوه بر نظارت موجبات تشویق و ترغیب آنها را با حمایت های مختلف مادی و معنوی فراهم سازیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ قرآنی بیان کرد: آموزش و پرورش باید فعالیت قرآنی را در حوزه خود با جدیت بیشتری دنبال کند زیرا همه امکانات و نیروی کافی و متخصص و به ویژه استعدادهای خوب برای یادگیری احکام قرآنی و اسلامی در آن فراهم است.

 

امام جمعه بندرعباس برکیفیت فعالیت موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: نباید با ایجاد موسسات قرآنی متعدد و زیاد، کیفیت کار آنها را تقلیل دهیم و برنامه ریزی در این بخش باید به گونه ای انجام شود که امکان خدمات دهی مستمر و حمایت از آنها امکان پذیر باشد.

 

دکتر علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز به اعتبارات قطره چکانی در حوزه قرآن و عترت پرداخت و افزود: در این حوزه مهم باید بیش از اینها اعتبارات اختصاص داده شود و با اندک اعتبارات قطره چکانی و اندک کار بسیار سخت ، دشوار و حمایت ها مقطعی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: هرمزگان به عنوان یک استان مرزی و گسترده در آماج هجمه های فرهنگی و دینی قرار دارد و لازم است اعتبارات مکفی در اختیار استان قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ضمن انتقاد از نحوه توزیع اعتبارت عنوان کرد: توزیع اعتبارات قرآن و عترت نباید بر اساس جمعیت باشد بلکه باید شرایط خاص استان مرزی و استراتژیک بودن آن را نیز لحاظ کرد.

 

درویش نژاد خاطرنشان کرد: برای سال آینده لازم است از طریق نمایندگان استان لایحه ای به مجلس ارائه و سقف اعتبارات قرآنی استان را افزایش و به تصویب رساند .

 

وی به ظرفیت های صنایع غرب هرمزگان اشاره کرد و گفت: همه این صنایع قدرتمند می توانند کمک های قابل توجهی به بخش قرآن و ترویج فرهنگ اسلامی در استان نمایند.

 

 

 

کد خبر 614808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha