برخورد با کسب و کارهای حاشیه خیابان ها/ لزوم افزایش توان بخش خصوصی برای ارائه خدمات به مسافران

خبرگزاری شبستان: قائم مقام اجرایی ستاد خدمات سفر گلستان گفت: متأسفانه به نام صنایع دستی شاهد هستیم که معابر و حاشیه جاده ها از سوی دستفروشان اشغال می شود که امسال حتما با جدیت با این روند برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، رضا مروتی، قائم مقام اجرایی ستاد خدمات سفر گلستان عصر امروز ( 15 اسفند) در جلسه این ستاد به مناسبت ایام نوروز گفت: سال گذشته مسافران و گردشگرانی که به استان آمدند از نوع و نحوه خدمات رسانی رضایت نسبی داشتند.

 

وی افزود: ویژگی این ستاد این است که ظرفیت و پتانسیل های دستگاه های اجرایی را تجمیع می کند تا بتواند خدمات خوبی را به مسافران ارائه دهد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه ستاد خدمات سفر دارای ردیف اعتباری ویژه ای نیست، گفت: سال گذشته تلاش کردیم از محل اعتبارات عمرانی استان به این ستاد کمک کنیم، امسال هم شرایط اعتباری برای ستاد خدمات سفر و دستگاه ها سخت خواهد بود اما باید تلاش کنیم که نوروزی به یادماندنی و متفاوت را برای شهروندان رفم بزنیم.

 

وی یکی از دغدغه ها و مشکلات در این بخش را بحث کسب و کارهای حاشیه جاده ها و معابر برشمرد و  افزود: متأسفانه به نام صنایع دستی شاهد هستیم که معابر و حاشیه جاده ها از سوی دستفروشان اشغال می شود، حاشیه خیابان ها فضای مناسبی برای این کسب و کارها نیست و امسال حتما با جدیت با این روند برخورد می شود.

 

مروتی با اشاره به آمادگی شهرها برای نوروز امسال گفت: هر شهرستانی باید خوب را مهیای استقبال از بهار و مسافران نوروزی کند و حداقل مرکز هر شهرستان به صورت ویژه پذیرای مسافران باشد، اگر شهرها آمادگی لازم را برای جذب مسافر نداشته باشند نمی توان مسافر را به سمت روستاها هدایت کرد.

 

وی با بیان اینکه باید توان بخش خصوصی را برای ارائه خدمات به مسافران افزایش دهیم، اظهار کرد: ما باید بپذیریم که مردم را در برنامه ها مشارکت دهیم و روح  همه ابلاغیه ها و بخشنامه ها در دولت تدبیر و امید نشات گرفته از این مهم بود، باید کم کم از اسکان مسافران در مدارس و کمپ و مهمانسراهای دستگاه های اجرایی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را در این زمینه توانمند کنیم.

 

کد خبر 614901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha