همایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی مساجد استان قم، از برگزاری همایش سالروز تأسیس کانون‌های مساجد و تجلیل از همیاران و فعالان این حوزه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، در خصوص گرامیداشت 18 اسفند،سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: اگر بخواهیم به اهداف والای مسجد طراز اسلامی برسیم، عمده مباحث ما به کادر کانون ها و مسئولین آموزشی این پایگاه های الهی می‌رسد که در حقیقت وظیفه سنگینی به دوش می ‌کشند.


وی تصریح کرد: 19 اسفند ماه سال جاری یه مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، به فضل الهی همایشی با عنوان "سالروز تأسیس کانون‌های مساجد" برگزار خواهد شد که در این مراسم از همیاران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری استان تجلیل به عمل خواهد آمد.


حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه جمع ‌بندی برنامه‌هایی که در سال گذشته توسط  کانون‌های مساجد استان قم صورت پذیرفته است در این همایش انجام می ‌شود، ابراز داشت: در یک سال گذشته ارگان‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی ما را در هرچه بهتر انجام شدن وظایف و اهداف کانون ها یاری کرده‌اند، در همایش "سالروز تأسیس کانون‌های مساجد" گزارشی جامع  از فعالیت‌های دستگاه‌هایی که همیار مساجد هستند، ارائه‌ و از آنها تجلیل خواهد شد.


وی افزود: در چند سال گذشته کانون‌های مساجد بر اساس نوع و کیفیت فعالیتی که دارند در سه سطح فعال، پویا و پیشرو طبقه بندی شده‌اند در نتیجه بر اساس سطحی که برای کانون‌های مساجد تعریف شده است، برنامه ‌ریزی‌های لازم انجام می ‌شود و در نهایت تفاهم ‌نامه های لازم امضا و بودجه‌های مورد نیاز به این کانون ها اختصاص می‌یابد.


حجت الاسلام و المسلمین روحانی خاطرنشان کرد: در حقیقت هر یک از کانون ها بر اساس تفاهم ‌نامه‌ای که با دبیرخانه مساجد امضا کرده است، می ‌بایست فعالیت‌های سالانه خود را برنامه‌‌ریزی کند لذا کانون هایی که با جدیت و همت عملکردی فراتر از مراتب تفاهم ‌نامه داشته اند، در همایش 19 اسفند ماه امسال تجلیل خواهند شد.

کد خبر 615748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha