سخن باید توام با عمل باشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت گرگان با اشاره به تاکید قرآن بر گفتن سخن درست و پرهیز از دروغگویی گفت: سخن باید عادلانه، باملایمت و توام با عمل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‏ الاسلام قربانعلی برقرار، امام جمعه موقت گرگان، امروز (20 اسفند) در خطبه های نمازجمعه این شهر افزود: مسائل اخلاقی در زندگی انسان تاثیر بسیار زیادی دارند، کانون

خانواده در صورت پایبندی به این مسائل، گرم و بانشاط می شود و غفلت از آنها، مشکلات فراوان روحی را به همراه دارد.  

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در موارد مختلف، بی توجهی به مسائل اخلاقی باعث از بین رفتن صمیمیت، اخوت و برادری می شود، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم تا سخنی که در آن غیر از رضای حق تعالی است، بر زبان ما جاری

نشود.     

 

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: کسب فضائل اخلاقی، به جهاد و تلاش نیاز دارد و از همین رو، به دست آوردن آنها سخت است و چه بسا به راحتی هم آنها را از دست می دهیم.

 

حجت‏ الاسلام برقرار با بیان اینکه معمولا خراب کردن، راحت و آبادکردن، دشوار است، اضافه کرد: فضائل اخلاقی یعنی سوختن و تصفیه درون برای رسیدن به هدف متعالی که به طور قطع، کار سختی است و باید سختی های زیادی را

در این راه تحمل کنیم.   

 

به گفته وی، پیروزی به میدان نبرد نظامی محدود نمی شود، هر کسی با نفس درون خود به مبارزه برخیزد و موفق به کسب فضائل اخلاقی شود، به پیروزی مهم و بزرگی دست یافته است.  

 

امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری از سخنان خود، 22 اسفند مصادف با 13 جمادی الثانی، وفات حضرت ام البنین (ع) که روز تکریم مادران و همسران شهداء نامگذاری شده و روز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان

امام (ره)، را گرامیداشت. ‌

 

حجت‏ الاسلام برقرار افزود: حضرت ام البنین، همسر شهید و مادر 4 شهید بود که فرزندان او روز عاشورا در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.  

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، برای آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، که به دلیل جراحی قلب در بیمارستان بستری است، آرزوی صحت و سلامتی کرد.  

 

امام جمعه موقت گرگان افزود: وی شخصیت بزرگی و کم نظیری دارد و قبل از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی، محور وحدت بین نیروهای خط امام (ره) بود.

 

حجت‏ الاسلام برقرار خاطرنشان کرد: آیت الله نورمفیدی واقعا دلسوز انقلاب، نظام و دوستدار مقام معظم رهبری است و متاسفانه برخی از افراد با اهداف سیاسی، حرف های بی ربطی در مورد وی می گویند.

کد خبر 616070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha