اعلام رضایت نماینده بندر آستارا از عملکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان

خبرگزاری شبستان: دبیر کمیسون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است، گفت: از عملکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان و بندر آستارا رضایت دارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، ولی داداشی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ظهر امروز ( ۲۰ اسفند) در نشست با اعضای شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان در محل دفتر نمایندگی به تاکید و سفارش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: این تاکید و سفارش مقام معظم رهبری( مدظله العالی) نشان از اهمیت و حساسیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارد.

 

وی تصریح کرد: فرهنگ، زیربنا و اساس بسیاری از مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را تشکیل می‌دهد و باید نسبت به این مقوله توجه ویژه شود.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از استوانه های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگ است، اظهارکرد: بحث تغییر فرهنگ کشورما را دشمن پیگیری می‌کند و باید در مقابل توطئه های دشمنان برنامه فرهنگی داشته و نقشه هایشان را نقش بر آب کنیم.

 

داداشی با بیان اینکه تغییر فرهنگ منجر به تغییر نظام سیاسی می‌شود که این اتفاقات در دنیا افتاده است، گفت: فرهنگ مقوله ای بسیار پیچیده است و ما اگر می‌خواهیم نظام، ارزش های فرهنگی و دینی را حفظ کنیم حتما باید روی بحث فرهنگ کار کنیم.

 

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: اگر از فرهنگ غافل شویم یعنی اینکه از خون شهدا، ارزش های اصیل اسلامی و نظام غافل شده ایم و این به ضرر ماست.

 

عضو شورای مرکزی دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد منطقه ویژه بندر آستارا با اشاره به اینکه دشمن ما را رصد می‌کند و از درون می‌خواهند ما را با رویکرد تغییر فرهنگ متلاشی کنند، تصریح کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده اند که سلاح و حربه های سیاسی کارساز نیست و دقیقا می‌دانند اگر تغییر فرهنگ در کشور ما حاصل شود منجر به تغییر سیاست و ارکان نظام سیاسی می‌شود که باید در برابر این حربه شان هوشیار و آگاه بوده و نقشه هایشان را خنثی کنیم.

 

داداشی ادامه داد: الحمد الله کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این راستا سهم خود را با توجه به اینکه مردم نهاد است به خوبی ایفاء کرده و این تلاش ها با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان باید ادامه داشته باشد.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت از عملکرد کانون های فرهنگی و هنری استان گیلان و شهرستان آستارا اعلام رضایت کرد و افزود: نهادهای فرهنگی باید مردم نهاد باشند و اینکه ما بخواهیم نهادهای فرهنگی را وابسته به حاکمیت و سازمان های دولتی و ادارات دولتی کنیم، بودجه نیست و اما و اگرهای قانونی زیاد است.

 

وی با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی در تمامی زمینه ها باید مردم نهاد باشند، تصریح کرد: فرهنگ هرجا به دست مردم تبلیغ شده در آنجا نتیجه مثبت را به دنبال داشته است.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مردم حقیقتا عاشق فرهنگ دینی هستند، اظهارکرد: مردم در مباحث فرهنگی، دینی و مذهبی سهیم می‌‎شوند و به این برنامه ها کمک می‌کنند.

 

داداشی در پایان گفت: در صورت تجهیز دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد منطقه ویژه بندر آستارا و احداث ساختمان مستقل و مجهز و متناسب با نیازهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان این مجموعه می‌تواند بیش از پیش در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان و تعالی مساجد در مسیر رسیدن مساجد طراز اسلامی قدم های مثبتی بردارد و در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن نقش بهتری ایفاء کند و بنده به عنوان نماینده مردم قول داده ام و سرسختانه پیگیر تخصیص زمین و احداث دفتر کانون های مساجد در منطقه ویژه بندر آستارا از نهادهای ذیربط خواهم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 616073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha