نباید به استکبار امید داشت/تکیه بر توان داخلی با تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه کرمانشاه، گفت: مقام معظم رهبری بر ترویج اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و باید براساس فرمایش ایشان به محکمات انقلاب پایبند باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز(20 اسفند) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای ، اظهار کرد: انسان های باتقوا نمی توانند در دنیا بدون دغدغه زندگی کنند.

 

وی ابراز کرد: تمام تلاش این افراد رضایت الهی از اعمال خود و دوری از معصیت است و از جمله دستورات خداوند متعال به رسول اکرم(صلوات الله علیه) هجرت به سمت خداست.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، غفلت انسان ازخداوند موجب تباهی می شود و طبق گفته علمای دین غفلت سم مهلک است و توجه در ظاهر و باطن به خداوند متعال  یک اصل اساسی است که باید همیشگی باشد.

 

آیت الله علما خاطرنشان کرد: هیچ مسئله ای بالاتر ازهجرت الی الله و پیمودن راه مستقیم نیست و باید تمام کارها الهی و بر صراط مستقیم باشد و دنیا بازاری بیش نیست و تقوا بزرگترین، مهم ترین و اساسی ترین سرمایه برای انسان است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دنیا غرورآور و غفلت آور است، ابراز کرد: باید زندگی دنیایی باشد، اما حرکت به سمت الهی باشد و باید توجه داشت که طبیعت دنیا فریفتن است و انسان باید عقلش اسیر دنیا نشود.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایش امام علی(علیه السلام) مبنی بر اینکه دنیا زودگذر است، اضافه کرد: یک لحظه دنیا قابل برگشت نیست و سود واقعی از آن افرادی است که به سمت الهی می روند.

 

وی با بیان اینکه شهادت حضرت ام البنین(سلام الله علیها) همزمان با روز 22 اسفند سالروز تکریم و بزرگداشت مادران شهدا و ایثارگران به عنوان اسوه های صبر و مقاومت است، افزود: تکریم این بزرگواران نعمت ها را چندین برابر می کند.

 

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین به روز 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل اشاره و بر خدمت رسانی این بنیاد به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: 25 اسفنذ سالروز بمباران حلبچه به دستور صدام است که در سال 66 اتفاق افتاد و چه بسیار انسان های بی گناه کشته شدند و آنهایی که امروز از حقوق بشر سخن می گویند، پشت این قضیه بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقام شامخ شهدا اشاره و افزود: همان اندازه که خداوند برای شهدا ارزش قائل است باید همان اندازه از سوی افراد مورد احترام و تکریم باشند و طبق فرمایش رهبر انقلاب،شهدا موتور محرک جامعه هستند.

 

به گفته آیت الله علما، شهدا مایه افتخار کشور و سند توسعه نظام و جامعه هستند و شهدا برای ما صدها دانشگاه ایجاد کرده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری راهیان نور باید به عنوان یک فناوری معرفی شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: باید علم و دانش استفاده از فناوری راهیان نور را داشته باشیم و معرفی آن توسط هنرمندان و نخبگان انجام گیرد و دفاع مقدس ما به عنوان گنج است که دینا می تواند از آن الگوبرداری کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه پیاده کردن فرهنگ اسلامی از ضروریات مهم است، گفت: عدم انجام این کار فرهنگ ما را وارداتی می کند و در جامعه از فرهنگ های دیگر استفاده می شود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ترویج اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و باید بر اساس فرمایش ایشان به محکمات انقلاب پایبند بوده و مسئولان توجه داشته باشند ژن استکبار همین است و می بینیم هر روز تحریم و بلوکه کردن و دولتمردان باید موضوع رفاه مردم را توجه داشته باشند.

 

 

کد خبر 616092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha