دستاورد های دولت نهم و دهم به مناسبت هفته دولت

دستاوردهای دولت نهم و دهم به مناسبت هفته دولت در حوزه فرهنگ و هنر در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته شد.

بهرام بحری، مسئول بخش دستاورد های دولت نهم و دهم در حوزه فرهنگ و هنر به خبرنگار شبستان گفت: این بخش به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد و به مناسبت هفته دولت و از 25 مرداد تا 4 شهریور در محل محوطه پشت نمایشگاه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این بخش دستاورد های دولت نهم و دهم در حوزه فرهنگ و هنر و در واقع دستاورد های وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت های تابعه این وزارتخانه به نمایش گذاشته شده است.

بحری با بیان اینکه تا کنون بازدید خوبی از بخش شده است گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه دستاورد های دولت نهم و دهم در حوزه فرهنگ و هنر در کیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد برگزاری چنین بخشی را در نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم داد که مورد استقبال قرار گرفت.

 

 

وی با اشاره به دستاورد های معاونت های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش گفت: معاونت هنری این وزارتخانه سالانه 7 هزار نمایشگاه هنری، تجسمی در داخل و خارج کشور برگزار می شود و همچنین در طول یک سال گذشته بیش از 3 هزار اجرای موسیقی داشته است.

وی افزایش 20 درصدی تعداد نگارخانه های فعال طی 5 سال گذشته را از جمله اقدامات این معاونت اعلام کرد و افزود: حضور موفق سینمای ایران در بیش از 3 هزار جشنواره بین المللی و کسب ده ها جایزه و همچنین تولید بیش از 50 بازی رایانه ای برای اولین بار در طول 5 سال گذشته از مهمترین اقدامات معاونت سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

مسئول غرفه دستاوردهای دولت نهم و دهم در حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به اقدامات معاونت پژوهش، فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارتقاء سطح فرهنگ ملی در قالب گروه های پژوهشی از اقدامات این معاونت بوده است.

وی تاثیر ستاد عاشورایان فجر آفرین در ارتقاء فرهنگ عزاداری و کمک فرهنگی به هیات های مذهبی را از مهمترین اقدامات شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: رشد یک و چهار دهم درصدی زیر بنای کتابخانه های عمومی کشور از مهمترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی 5 سال گذشته است که در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

 

 

بحری بیان کرد: افزایش صدور نشریات، پرداخته یارانه های فرهنگی به نشریات و برگزاری بیست دوره نمایشگاه استانی رسانه های دیجیتال در سراسر کشور در دولت نهم از اقدامات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه دیجیتال است که در این غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی برنامه ریزی، ساماندهی و کنترل سفرهای عتبات و اماکن مقدس در خارج از کشور و همچنین رشد یک و شش دهم درصدی را تعداد زائران به حج تمتع در سال 1389 را از اقدامات سازمان حج و زیارت ذکر کرد و افزود: تشکیل بانک جامع اماکن متبرکه و همچنین رشد هشت درصدی تعداد موقوفات طی پنج سال گذشته از مهمترین اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه است.

مسئول غرفه دستاوردهای دولت نهم و دهم با اشاره به مهمترین فعالیت های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: رشد 8/5 برابری تعداد کتابخانه های و کتب مساجد کشور طی پنج سال گذشته و رشد چهار برابری تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد طی پنج سال گذشته را از مهمترین اقدامات ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بوده است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از دولت نهم صد موسسه قرآنی در کشور فعال بودند که در حال حاضر تعداد این مراکز به 300 موسسه رسیده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 61721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha