عیدی تلویزیون برای سینمایی‌ها در برنامه‌های تحویل سال

خبرگزاری شبستان: برنامه های تحویل سال تلویزیون، امسال از تنوع و رنگ و بوی خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون شبستان، هر سال رسانه ملی برای لحظه سال تحویل برنامه های ویژه ای اختصاص می دهد و با پذیرایی از مهمانان که عموماً هنرمندان بازیگر، کارگردان و خواننده هستند، لحظات خوشی را برای بینندگان رقم می زنند. 

 

در نوروز ۹۶ برخلاف سال های گذشته که شبکه های اصلی تلویزیونی برنامه ویژه سال تحویل داشتند، تنها ۵ شبکه که برنامه ویژه دارند و دو شبکه افق و قرآن که تا به حال چنین برنامه های ویژه نداشتند، در جدول کنداکتور ویژه برنامه سال تحویل قرار داده شدند. البته این موضوع به آن معنی نیست که دیگر شبکه های تلویزیونی برنامه سال تحویل ندارند، اما ۵ شبکه یک، دو، سه، قرآن و افق به صورت ویژه برنامه و مهمان دارند که هر کدام با توجه به رسالت شبکه خود، پذیرای مهمانان شان هستند.

 

«بوی عیدی» شبکه یک برای منتخبان مردم و ماجرای نیمروزی‌ها

شبکه یک شبکه سراسری، برنامه «بوی عیدی» به تهیه کنندگی احسان ارغوانی را برای سال تحویل دارد که از ساعت ۸ صبح ۳۰ اسفندماه آغاز می شود و ۸ ساعت برنامه خواهد داشت. مجری این برنامه به گفته مدیر شبکه یک سیما هنوز انتخاب نشده است.

در برنامه سال تحویل شبکه یک بازیگران و عوامل سریال منتخب مردم که در جشنواره «سین مثل سریال» منتخب شده اند، حضور می یابند. همپنین عوامل سریال نوروزی شبکه یک «علی البدل» از دیگر برنماه های این برنامه خواهد بود.

از دیگر مهمانان ویژه برنامه «بوی عیدی» حضور عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره شد، است.

 

سال تحویل شبکه دو با رنگ و بوی عموپورنگ و پژمان بازغی

برنامه سال تحویل شبکه دو سیما نیز به دلیل تم اصلی این شبکه که برای کودکان و نوجوانان برنامه دارد، در قالب مجموعه «محله گل و بلبل۲» آماده شده است که با اجرای ترکیبی حضور پژمان بازغی در کنار داریوش فرضیایی روی آنتن می رود.

این برنامه یکشنبه 29 اسفند از ساعت 21 تا 23 و دوشنبه 30 اسفندماه از ساعت 8 الی 16 تقدیم بینندگان این شبکه خواهد شد. این ویژه برنامه با بخش های نمایشی، گفتگو با هنرمندان و چهره های شاخص فرهنگی هنری همچنین دعوت از اقشار مختلف جامعه که دارای ویژگی خاصی هستند همراه مخاطبان خود خواهد بود.

 
 
«سه ستاره» احسان علیخانی برای سال تحویلی متفاوت

بر این اساس، ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما در ۴۸۰ دقیقه به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی آماده پخش شده است که شنبه ۲۸ و یکشنبه ۲۹ اسفند بعد از اخبار شبانگاهی و همچنین  دوشنبه ۳۰ اسفند از بامداد تا پس از تحویل سال ادامه خواهد داشت.

این برنامه با حضور برگزیدگان مردمی سه ستاره به همراه ده ها چهره مطرح از حوزه سینما، تلویزیون، ورزش، موسیقی و همچنین نخبگان جوان کشور، مهمان ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه خواهند بود. 

در سه ستاره همچنین، برگزیدگان مردمی مسابقه «سه ستاره» نیز حضور خواهند داشت.

 

«ایرانشهر» شبکه افق با اجرای اقبال واحدی و حسین مولایی

ویژه برنامه تحویل سال شبکه افق از قلعه ناصری یکی از بناهای تاریخی ایرانشهر با اجرای اقبال واحدی و حسین مولایی با فضایی متفاوت به صورت زنده روی آنتن می‌ رود.

این برنامه از قلعه ناصری یکی از بناهای تاریخی ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان و به صورت زنده پخش می‌شود؛ مجریان این برنامه اقبال واحدی، حسین مولایی و پیام ابراهیم‌پور هستند. در برنامه «ایرانشهر» سعی می‌شود در قالب‌های گوناگون همچون گفت‌وگو، نمایش تصاویر مستند و بیان خاطراتی از فعالیت گروه‌های سازندگی و جهادی، به این مسئله پرداخته شود.

در میان برنامه هم آیتم‌هایی به صورت زنده شامل اجرای موسیقی سنتی سیستان توسط سه گروه نوازنده محلی، شعرخوانی دو نفر از شاعران بومی استان، نمایش‌های سنتی همچون شمشیربازی و چوب‌بازی، نقالی و روایت‌خوانی و تقدیر و تشکر از خانواده معظم شهدا، فرهیختگان، نخبگان و چهره‌های فرهنگی استان سیستان و بلوچستان روی آنتن می‌روند.

برقراری ارتباط مستقیم با حرم مطهر رضوی و بارگاه نورانی امام حسین(ع)، در لحظات قبل و بعد از تحویل سال از دیگر بخش‌های برنامه «ایرانشهر» خواهد بود.

تهیه‌کنندگی این برنامه بر عهده پیام ابراهیم‌پور است و از ساعت 10 روز دوشنبه 30 اسفندماه روی آنتن می‌رود و تا ساعت 15 ادامه خواهد داشت.

 

سال تحویل قرآنی با طعم مادرانه‌های فاطمه زهرا (س)

ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما در چهار بخش است که از ساعت ۹ الی ۱۵:۳۰ ادامه خواهد داشت. اجرای این ویژه برنامه نیز بر عهده سید وحید مرتضوی و مونا انصاری فر خواهد بود.

در کنداکتور ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن که در قالب برنامه «روز از نو» به روی آنتن می رود، به دلیل تقارن روزهای ابتدایی بهار با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و میلاد رهبر انقلاب اسلامی، از اجرای زنده گروه های همخوانی، تواشیح و حضور خواننده های مذهبی بهره گرفته خواهد شد.

برنامه سال تحویل شبکه قرآن حدود هفت ساعت پخش می شود و مستندهایی نیز برای پخش در نظر گرفته شده که شامل مستند «مادرانه» که به تشریح نقش مادران در پرورش قرآنی می پردازد، مستند «قرآنیان موفق» و مستند چهره های ویژه برنامه زنده هستند.

در این ویژه برنامه، همچنین خواننده های مذهبی و ملی چون مجید اخشابی، حامد زمانی، حسن خانچی و حامد جلیلی به اجرا می پردازند.

بر اساس این گزارش، از برنامه های دیگر این ویژه برنامه ارتباط مستقیم با دو شهر مقدس معنوی مشهد و قم است که گزارشی از حال و هوای سال تحویل و روز اول بهار در این دو شهر پخش می شود. همچنین حضور قاریان شاخص کشوری نیز در جمع مهمانان ویژه از دیگر برنامه های سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما است.

 

کد خبر 617595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha