كانون های مساجد باید محل جوشش فرهنگ و هنر ديني باشد

خبرگزاری شبستان:امام جمعه نیشابور گفت:انسان هنرمند هم يك خلاق و خالق است، هر چيزي را كه انسان بيافريند ابتكار كند و انشاء كند اين هم خلق است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور در جمع مدیران کانون های فرهنگی وهنری مساجد شهرستان نیشابور و فیروزه اظهارکرد: مسجد مهمترين محور فعاليتهاي ديني است كه شامل فعاليتهاي فرهنگي، هنري، اجتماعي، سياسي و تمام فعاليتهايي كه يك جامعه به آنها نياز دارد و در نگاه ما مسجد محور و كانون همه ي آنها است.

 

وی افزود : كانون مساجد باید محل جوشش فرهنگ وهنر ديني باشد و ما اگر بتوانيم اين استعدادها را كه در شهرستاني مثل نيشابور كه هنر خيز است وهنر پرور و در آن فكر فرهنگي بسيار مشهود است اگر بتوانيم آنها را جذب كنيم مي توانيم مساجد را آباد كنيم.

 

امام جمعه نیشابور گفت: این كانونهاي فرهنگي و هنري پيامش اين است كه اگر در محلي كانوني وجود دارد و در آن منطقه جوان ها اعم از مرد و زن فرهنگي و داراي فعاليت هنري است بايد با اين مسجد و پايگاه مرتبط بشود و ما اگر بتوانيم اين اتفاق در مساجد را رونق بدهيم کار اساسی را انجام داده ایم .

 

حجت السلام يعقوبي یادآورشد: هر كس با هر فعاليت فرهنگي و هنري كه دارد را جذب كانون كنيم اگر شاعر، قاري، مداح ، نمايش نامه نويس و بازيگر است و هر كار فرهنگي كه درمحله اتفاق مي افتد بايد آن كانون ليست اين افراد را داشته باشد مثلا ليست خطاط ، نقاش و هنرمند معلم و همه اطلاعات افراد فرهنگي و هنري محله را بايد به صورت مسنجم و منظم در اختيار داشته باشد و در مناسبت هاي مختلف از ظرفيت آنها استفاده نمايد.

 

وی تاکیدکرد:انسان هنرمند هم يك خالق است، هر چيزي را كه انسان بيافريند ابتكار كند و انشاء كند اين هم خلق است مثل صحبت كردن نويسنده يا شعر شاعر و يا اثر مجسمه ساز و فيلم فيلمساز و در هر خلقي جمال و جلال وجود دارد همه اينها خلق است يعني همانطور كه آن اثر را آن شخص خلق مي كند ذكر عملي همان تسبيحات اربعه را انجام مي دهد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور افزود:مسجد محل دوست يابي است، فكر هنر و استعدادهاي ما بر اين گلدسته هاي مسجد پيچك وار حركت مي كند و بالا مي رود، اين خيلي مهم است تا اينكه فكر و هنر انسان خاكي باشد و مثل پيچك روي زمين برود خود مطمئنا" آنكه به طرف بالا مي رود از توان بيشتري برخوردار است. 

 

 

کد خبر 617618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha