آغاز طرح نوروزی پلیس راهور در هرمزگان/با رانندگان خاطی برخورد می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از آغاز طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۵ اسفند تا۱۴فروردین ماه سال ۹۶ در استان خبرداد و تاکید کرد: پلیس براساس قانون و بدون اغماض با رانندگان خاطی برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سرهنگ محمدباقر سلیمی در نشست خبری شعار پلیس راهور برای ایام تعطیلات نوروزی را «پرهیز از خطر، آسایش در سفر» اعلام کرد و افزود: طرح نوروزی پلیس راهور یکی از ماموریت های سنگین است که در نوع خود یک رزمایش محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه قریب به 400 نفر از نیروهای کادر و وظیفه در اجرای این طرح به کارگیری شده اند، عنوان کرد: طی این مدت 40 تیم گشت خودرویی و 40 تیم موتورسیکلت سوار، عملیات انتظام بخشی به عبور و مرور، پایش تخلفات و رسیدگی به حوادث ترافیکی را دنبال خواهند کرد.

 

سرهنگ سلیمی با اشاره به اینکه در قالب طرح نوروزی، 280 نقطه از معابر شهری با حضور عوامل پلیس راه به صورت فیزیکی نظارت و کنترل می شود، توضیح داد: تقاطع های مهم، میادین، معابر منتهی به مراکز خرید، حواشی تفرجگاه ها و اماکن زیارتی به ویژه نقاط حادثه خیر و پرخطر ازجمله مناطقی است که مشمول حضور فیزیکی پلیس راهور در قالب طرح نوروزی می شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، 10 تیم کنترل نامحسوس، رفتار رانندگی و عملکرد مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی را تحت نظارت دارند و 40 نیروی کمکی نیز از مراکز آموزشی برای تسهیل در اجرای طرح به کار گرفته شده است.  

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان یادآور شد: در اجرای طرح نوروزی پلیس راهور، همه دستگاه ها و سازمان ها ازجمله آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، اداره راه و شهر سازی، راهداری و حمل ونقل جاده ای، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو و شرکت های بیمه حضور دارند.

 

وی به رفتارهای غیرایمن برخی از رانندگان هنجارشکن اشاره و تصریح کرد: با تخلفات رانندگی حادثه ساز نظیر سرعت غیرمجاز، حرکات مارپیچ، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، استفاده از تلفن همراه که بیشترین سهم در وقوع تصادفات و تلفات را دارند به صورت جدی برخورد و برابر قانون از ادامه مسیر راننده خاطی جلوگیری و خودرو در ایام تعطیلات توقیف خواهد شد.

 

سلیمی در ادامه به نحوه خدمت رسانی واحدهای خدماتی پلیس راهور اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم اسفند این واحدها شامل مراکز تعویض پلاک، دفاتر خدمات خودرویی، ستادهای ترخیص به صورت فوق العاده در صبح و عصر به ارائه خدمات اقدام کردند و پس از تعطیلات نیمه اول عید، مجددا فعالیت خود را از سر می گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش 11 ماهه پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان پرداخت و خاطرنشان کرد: طی این مدت پنج هزار و 850 دستگاه خودرو و 13 هزار و 23 دستگاه موتورسیکلت متخلف(دارای نقص فنی، فاقد بیمه و گواهینامه و معاینه فنی، عبور خلاف جهت و ...) توقیف شد.

 

 فرمانده پلیس راهور هرمزگان، ضبط 123 جلد گواهینامه به علت داشتن نمره منفی بیش از حد نصاب، ضبط 240 گواهینامه به علت تست مثبت اعتیاد و الکل، صدور 48 گواهینامه پایه یک، یکهزار و 114 گواهینامه پایه دوم، 7 هزار و 962 فقره گواهینامه پایه سوم و 414 جلد گواهینامه رانندگی ویژه افراد دارای نقص عضو را از دیگر اقدامات برشمرد.

 

وی افزود: در مجموع حدود 10 هزار راننده جدید به رانندگان استان هرمزگان افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش را شاهد بودیم.

 

سرهنگ سلیمی در ادامه گریزی به حوزه تصادفات زد و بیان کرد: براساس آمار پزشکی قانونی در حوزه تلفات ناشی از تصادفات در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک نفر کاهش یافته است و در حوزه مجروحین نیز شاهد کاهش یک درصدی بودیم.

 

وی با بیان اینکه در زمینه تصادفات خسارتی با کاهش 7 درصدی روبرو بودیم، اظهار کرد: شهرستان های بندرعباس، میناب و قشم به ترتیب بیشترین تصادفات جرحی و فوتی را داشتند و سهم موتورسواران در تلفات و مجروحین 41 درصد بود.

 

سلیمی، عابرین پیاده و واژگونی خودرو و موتور سیکلت را رتبه های بعدی تلفات و مجروحین اعلام کرد و افزود: بیشترین ساعات وقوع تصادفات بین ساعات 18 تا 24 اتفاق افتاده است.

 

وی به اقدامات فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان اشاره کرد و گفت: 143 جلسه آموزشی در سطح مساجد و محلات، 356 جلسه در مراکز آموزشی(مهدکودک، دبستان ها، دبیرستان ها)، 63 جلسه آموزشی برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و 50 جلسه آموزشی برای ادارات دولتی و پادگان های نظامی برگزار شده است.

 

 

 

کد خبر 617716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha