قلب کودکان، آماده پذیرش سخن حق است

مدیر غرفه کودک ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت آموزش دینی و قرآنی به کودکان و نوجوانان، تآکید کرد: قلب کودکان، آماده پذیرش سخن حق است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل غزالی، مدیر غرفه کودک ستاد اقامه نماز در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار شبستان گفت: ستاد اقامه نماز در نمایشگاه نوزدهم با چند غرفه مجزا شرکت یافته است که یکی از این غرفه ها برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

غزالی ادامه داد: امسال اولین سالی است که ستاد اقامه نماز غرفه ای جداگانه برای بخش کودک و نوجوان اختصاص داده است و خوشبختانه با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان روبرو شده است.

 

این کارشناس امور دینی هدف از راه اندازی غرفه کودک را ترویج فرهنگ اسلامی در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفـت : امام خمینی (ره) در سخنی حکیمانه گفته اند که دبستان را دریابید که دبیرستان دیر است. این کلام رهبر کبیر انقلاب نشان دهنده اهمیت تربیت کودکان و نقش آنان در آینده کشور است.

 

این دانش آموخته حوزوی با اشاره به حضور روزانه بیش از 500 کودک و نوجوان در این غرفه ادامه داد: با وجود امکانات محدود و کمبود شرایط مکانی استقبال کودکان و به ویژه پدران و مادران آنها قابل ستایش است.

وی از برگزاری کلاس های نقاشی، شعرخوانی، معما و مسابقه در غرفه کودک ستاد اقامه نماز یاد کرد و افزود: تلاش ما در این غرفه آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با معارف و احکام اسلامی و آگاه کردن آنها از دانستنی های قرآنی است.

 

این کارشناس رشته تبلیغ تصریح کرد: من با حضور روزانه در مدارس شهر قم میزبان بیش از سه هزار دانش آموز هستم و تجربیات حضور من در مدارس مختلف و جلسات گوناگون با کودکان و نوجوانان این درس را به من آموخته است که قلب کودکانه آمادگی بیشتری برای دریافت سخن حق دارند.

وی با قدردانی از پدران و مادران که با دلسوزی برای تربیت دینی کودکان خویش اقدام می کنند گفت: حضور پدران و مادران باعث دلگرمی ما در این غرفه است؛ چرا که حضور پرشور آنها نشانه بازتاب خوب فعالیت های ما در این غرفه است.

 

غزالی قرآن را برنامه زندگی معرفی کرد و گفت: تمام دستورات اسلام را می توان در کتاب مقدس قرآن مشاهده کرد و از این رو آموزش این کتاب الهی به کودکان و نوجوانان آموزش معارف دینی و احکام اسلامی است.

وی با بیان اینکه جوایز فراوانی برای تشویق کودکان در این غرفه اختصاص یافته است اظهار داشت: حضور مبلغان روحانی و تشویق کودکان و نوجوانان، نگرش آنان به معنویت، ارزشهای دینی و روحانیون را دگرگون می سازد.

 

این کارشناس حوزه دین با اشاره به اینکه همکاری مسئولین نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سالهای آینده امکانات بیشتر و فضای بزرگتری برای غرفه های کودک و نوجوانان اختصاص یابد.

وی ولایت مداری، دوستی اهل بیت، خواندن نماز، تلاوت سوره های کوتاه قرآن و آشنایی با تاریخ و داستان انبیای الهی و امامان معصوم (ع) را از آموزش های غرفه کودک ستاد اقامه نماز معرف کرد و گفت: در این غرفه انتقال مفاهیم دینی با شیوه های آموزشی کودک مانند شعرخوانی، قصه گویی، چیستان و برگزاری مسابقه صورت می گیرد.

 

غزالی نسبت به فعالیت های ضد دینی رسانه های غرب هشدار داد و تاکید کرد: فیلم های ماهواره ای، کارتون های انیمیشنی و بازی های رسانه ای بیگانه، چشم و گوش کودکان ما را پر کرده است و اگر از این موضوع غفلت نماییم، با نسلی بیگانه با معارف اسلامی روبرو خواهیم شد.

وی از تهیه 40 برنامه تلویزیونی ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و با گلایه از حمایت های کم مسئولین فرهنگی اظهار داشت: کمبود بودجه فرهنگی مهم ترین بهانه مسئولان فرهنگی در عدم پشتیبانی از طرح ها و برنامه های دینی و فرهنگی است که این بهانه، به هیچ عنوان قانع کننده نیست.

 

مدیر غرفه کودک ستاد اقامه نماز، از همه اولیاء دعوت کرد تا برای بازدید از این غرفه به نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن بیایند و همانطور که به ظاهر کودکانشان اهمیت می دهند به معنویات و آموزش های دینی آنها نیز توجه نمایند.

وی خطاب به پدران و مادران گفت: همه ما نسبت به کودکان مسئولیم و برای آنچه به کودکانمان می آموزیم مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

 

شایان ذکر است، غرفه کودک ستاد اقامه نماز با فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین و حجت الاسلام والمسلمین فاطمی منش، یکی از شلوغ ترین و پربازدیدکننده ترین غرفه های بخش کودک نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می باشد.

 

پایان پیام /
 

کد خبر 61793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha