افزایش ۴۰ درصدی نرخ مشارکت روستائیان در کشور

خبرگزاری شبستان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: نرخ مشارکت روستائیان در کشور افزایش ۴۰درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز(10 فروردین) در آیین معرفی از روستای بدون بیکار دهنه‌سر شیخان به صورت ویدئو کنفرانس اعلام کرد: تثبیت زندگی در روستا و معکوس کردن مهاجرت به روستا از اهداف دنبال شده در دولت یازدهم بوده است.

 

وی از افزایش 10 برابری ارزش دفترچه‌های بیمه روستایی خبرداد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش روستائیان ر آغاز کرده و این مسئله در روند اشتغال در روستاها موثر است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیمه روستایی و عشایر فعالیت خود را گسترش داده است.

 

وی اعلام کرد: در دولت یازدهم با سوء تغذیه در روستاها مقابله شده و در روستاهای مرزهای غذای گرم توزیع شد.

 

ربیعی خاطرنشان ساخت: دولت در حوزه مقابله با بازماندگی از تحصیل روستائیان اقدامات موثری انجام داده است.

 

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی نرخ مشارکت روستائیان، گفت: سهم کشاورزی در اشتغال 17 درصد و 3/5 میلیون نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رویکرد دولت برای اقتصادی کردن زندگی در روستاها، گفت: در این راستا مزیت‌های هر روستا در حوزه تولید صنایع دستی، تنوع تولید محصولات کشاورزی شناسایی شده و در این رابطه اقداماتی انجام شده است.

 

 وی با بیان اینکه در دنیا گردشگری از هتل های پنج ستاره به خانه‌های روستایی گرایش پیدا کرده است، گفت: در روستای دهنه سر شیخان از توابع خمام 59 طرح اشتغال روستایی با اشتغالزایی برای 178نفربه بهره برداری می‌رسد.

 

ربیعی یادآور شد: همراه با این طرح در 29 روستای دیگر گیلان هم طرح‌های مشابهی افتتاح می‌شود.

 

کد خبر 619333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha