ورود سالانه ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی به بازار کار

خبرگزاری شبستان: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای ایجاد اشتغال در جامعه گفت: سالانه ۸۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی به بازار کار وارد می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته ( 18 فروردین) در نشست  امضای تفاهم نامه طرح « تکاپو» به منظور ایجاد اشتغال پایدار در حوزه آی سی تی در محل استانداری یزد گفت: تلاش ما در راستای رفع مشکلات وجود در راستای توسعه اشتغال است که یکی از آن راه ها اعطای تسهیلات بوده است که سال گذشته 165 هزار میلیارد ریال جهت تثبیت شغل ارائه شد .

 

وی افزود: میزان خوبی توانستیم با ارائه تسهیلات به هدف خود برسیم اما عمده تلاش ما برای کاهش مشکلات و موانع موجود است و در این زمینه نیز مالیات و تامین اجتماعی را نیز بخش نامه هایی را به تصویب رساندند که نقش مهمی در رفع این مشکلات دارند.

 

ربیعی ادامه داد: ما سالی همراه با جهش و شکوفایی در پیش خواهیم داشت زیرا در این سه سال با تلاش های فراوان سعی شد تا به نقطه تعادل برسیم.

 

وی گفت: رشد دو رقمی حاصل تلاش های فراوان در بخش های مختلف بود که در این زمینه نیز حدود سه درصد نرخ مشارکت افزایش پیدا کرده است و نشان دهنده  امیدواری مردم است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سالانه میزان یک میلیون و 200 هزار نفر وارد نیروی کار می شوند که میزان 800 هزار نفر از آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که امیدواریم این میزان افزایش پیدا کند.

 

ربیعی ادامه داد: مستمری، بیمه بیکاران، مراکز درمانی از جمله رویکردهای مهم ما بوده است که تلاش شده تا به اقشار کم درآمد جامعه به خوبی توجه شود و در این زمینه نیز سو تغذیه را نیز در نظر گرفته ایم.

 

وی گفت: ما امسال را رونق مسکن در کشور در نظر گرفته ایم که در راستای اقتصاد مقاومتی نشست هایی را به این منظور تشکیل خواهیم داد.

کد خبر 620450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha