تماس صوتی تلگرام در حال بررسی است

خبرگزاری شبستان: واعظی گفت: در صورت موافقت اپراتورها و وجود صرفه اقتصادی برای آنها تماس صوتی تلگرام در ایران برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران راجع به برقراری امکان تماس صوتی از طریق تلگرام در ایران توضیح داد: تعداد کاربرهای تلگرام در ایران چندین برابر چندین کشور دیگر است و تلگرام را آرام آرام سرویسهای خود را توسعه می دهد و برقراری تماس صوتی از سرویسهای جدید ان است و اینگونه سرویسها باید از طریق اپراتورهایی که سرمایه گذاری کرده اند ارایه شود و اگر اپراتوری موافق نباشد چنین سرویسی ارایه شود قطعا با مشکل مواجه می شود.

 

واعظی با یادآوری این نکته که نسل سه و 4 اینترنت در کشور سرمایه گذاری حدود 19 هزار میلیارد تومان در دو سال و نیم گذشته بر آن انجام شده است، گفت: قطعاً اپراتورها در حال بررسی این هستند که تماس صوتی تلگرام چگونه صرفه اقتصادی انها را تحت الشعاع قرار می دهد و ما گذاشته ایم که تصمیمی بگیریم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها و اگر اپراتوری به دلیل مسایل اقتصادی نخواهد که یکی از این سرویسها بر روی شبکه ان ارایه شود می تواند در این زمینه تصمیم بگیرد و ما نمی توانیم به انها اجبار کنیم.

 

وزیر ارتباطات درخصوص اینکه آیا قرار است برنامه ویس پی جایگزین تلگرام شود، عنوان کرد: در دنیای امروز هیچی جایگزین هیچی نمی شود همین الان در سراسر دنیا انواع و اقسام شبکه های اجتماعی با ارایه خدمات مختلف وجود دارند و هر کدام جای خودشان را دارند.

 

واعظی در واکنش به انتشار خبری از صداوسیما جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه وی قرار است کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود، گفت: به شدت این خبر را تکذیب می کنم و با قدرت از کاندیداتوری آقای روحانی حمایت خواهم کرد.

 

 

 

 

کد خبر 620133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha