تاریخ و نامهربانی با قرآن/قرآن، گنج بی پایان الهی است

خرمشاد با اشاره به تاریخ نامهربانی های بشری با قرآن، این کتاب مقدس را سرچشمه جوشان معرفت و گنج بی پایان الهی نامید.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمدباقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین اختتامیه بخش های حوزوی و دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان قرآن و عترت به سخنرانی پرداخت و در ابتدای سخنان خویش گفت: در همین ابتدا باید اعلام آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای همکاری با نمایشگاه بین المللی قرار اعلام کنم.

 

خرمشاد تأکید کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، افتخار می کند که تمام قد در خدمت انتقال معارف قرآنی به خارج از کشور باشد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: باید در تمام طول سال، دستاورد های قرآنی کشور را به عنوان یافته های کشور اهل بیت(ع) به کشور های دیگر جهان ارسال کنیم تا دل های ما و مردم جهان، به نور قرآن و عترت منور گردد.
وی با نگاهی گذرا به تاریخ نزول قرآن، اظهار کرد: نخستین آیات قرآن در حدود 1442 سال پیش بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شد و در طول این سال ها با ناملایمات و دهن کجی های فراوانی رو به رو شد.

 

خرمشاد افزود: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) نیز در طول 1419 سال، این کتاب مقدس در سرزمین حجاز و در بیشتر سرزمین های اسلامی مورد نامهربانی ها قرار گرفت، اما اینک در سال 1432 هجری قمری و در نوزدهمین سال متوالی و در بیست و ششمین روز از نمایشگاه قرآن کریم، همچنان زنده و با طراوت حضور دارد.
وی با اشاره به راز طراوت قرآن، گفت: علل مختلفی می توان ارائه داد تا از راز جاودانگی قرآن پرده بردارند، اما شاید مهم ترین داعیه قرآن کریم که آن را از سایر کتب و حتی از کتب آسمانی دیگر متمایز می سازد، این باشد که قرآن، کتابی صرفا برای شرح امور عبادی یک دین نیست.

 

این مدیر قرآنی تصریح کرد: قرآن، مجموعه ای ماندگار است که انسان 1400 سال پیش و بیشتر از آن ها انسان های عصر حاضر، تمام گمشده ها و نیاز های معنوی خویش را در آن می یابند.
وی ادامه داد: تمام نیاز های روحی و فکری و اجتماعی و سیاسی و... را می توان در قرآن جست و جو کرد و یافت.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاط نشان کرد: عظمت قرآن به اندازه ای بود که در طول بیست و سه سال نزول آن، جامعه بشری توان فهم آن را نداشت و فرصت دستیابی به گوهر های آن را پیدا نکرد و همین امر، رمز جاودانگی و خاتمیت اسلام و قرآن است.
وی تأکید کرد: هر چه بشر به لحاظ فکری رشد می کند، همچنان درس های قرآن را برای خویش سودمند و چاره ساز می یابد.
 

خرمشاد گفت: قرآن، گنجی است که هر چه از آن کشف می شود، بر غنایش افزوده می گردد. قرآن، گنج بی پایان الهی است.
وی قرآن را سرچشمه سیراب کننده نیاز بشر در طول سال های گذشته و چشمه جوشان معارف ناب الهی برای آیندگان معرفی کرد و افزود: با هر نگاه به قرآن، معرفت و علم و اندیشه جدیدی زاییده می شود.

     

                                                                   قرآن، امام صامت و امام، قرآن ناطق است

 

سخنران مراسم اختتامیه بخش های حوزوی و دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، قرآن و عترت را مکمل یکدیگر خوتند و اضافه کرد: قرآن، امام صامت و امام، قرآن ناطق است.
وی امامان معصوم را انسان های کامل معرفی کرد و آنان را آشنایان و غواصان اقیانوس بی کران معارف الهی نامید و گفت: لذت قرآن با کلام ائمه اطهار(ع) صد چندان می گردد.

 

شایان ذکر است، در مراسم اختتامیه بخش های حوزوی و دانشگاهی نوردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برترین خادمان و فعالان قرآن و عترت معرفی شدند و هدایای خویش را از دستان آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین محمدی، رییس نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دریافت کردند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 62082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha