وبلاگ های قرآنی انتقال دهنده موضوعات قرآنی به جامعه

مدیر عامل کانون اندیشه جوان با اشاره به اینکه وبلاگ های قرآنی باید با محتوای خاص موضوعات قرآنی را به جامعه انتقال دهند گفت: فضای وبلاگ نویسی قرآنی باید انتقال دهنده معلومات جامعه باشد.



به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام سعید شمس، مدیر سایت شهر مجازی قرآن کریم در نشست وبلاگ نویسی قرآنی از سلسله نشست های تخصصی قرآن و رسانه با بیان اینکه که در حال حاضر تصوری که در مورد وبلاگ نویسی قرآنی وجود دارد باید اصلاح شود گفت: باید در وبلاگ نویسی قرآنی با هنر خاص مفاهیم به دیگر انتقال یابد.

وی افزود: قرآن پژوهان باید در قالب وبلاگ نویسی مفاهیم قرآنی را ارائه دهند و در موضوعات و قالب های مختلف جشنواره وبلاگ نویسی را پر بار تر برگزار کنند.

بنابراین گزارش محمد سرشار، مدیر عامل کانون اندیشه جوان گفت: در حال حاضر فناوری دیجیتال در جامعه ما رشد گسترده ای پیدا کرده است به گونه ای که استقبال از این رسانه ها بیشتر از رسانه های مکتوب است.

 

وی افزود: کاهش هزینه های تولید کتاب، توزیع در حوزه کتاب و کاهش محدودیت های قانونی و شکست انحصار استفاده از رسانه ها از دلایل استفاده از رسانه های مجازی به جای رسانه های مکتوب است.

سرشار به آسیب های فضای مجازی و وب پرداخت و گفت: سرعت در فضای وب آسیبی جدی در این حوزه است چرا که در بسیاری از مواقع قالبی که تولید می شود به دلیل سرعت در انعکاس به محتوای ارائه شده آسیب وارد می کند و دچار ایرادات ویراستاری است که این خطر بزرگی در زبان فارسی است.

وی اظهار کرد: در رسانه های مکتوب ایرادها ویراستاری کمتر است در فضای مجازی به دلیل پرمخاطب بودن در صورتی که غلطی در مطالب ارائه شده وجود داشته باشد در تیراژ بالا منتشر می شود و ایراد خبر پس اصلاح نیز قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه جداسازی وبلاگ های قرآنی از دیگر وبلاگ خطر جدی است افزود: در رسانه های غرب شهروند وب نگار وجود دارد که این شهروند وب نگار رسانه های عصر جدید را در دست دارد در حال حاضر در کشور ما نیز باید به سراغ وب نگارهای قرآنی رفت و اگر جشنواری در زمینه وبلاگ های قرآنی تولید می شود باید با محتوا های خاص تولید شود.

 

مدیر عامل کانون اندیشه جوان خاطر نشان کرد: در کشور ما وبلاگ نویسی که عمری 12 ساله دارد در حال ازبین رفتن است روز به روز آمار وبلاگ نویسان زبان فارسی کاهش می یابد و در صورت توجه نکردن به آنها شاهد عقب ماندن از بسیاری از کشور های دیگر در این حوزه می شویم.

بنابراین گزارش یاسر استادحسین، دبیر جشنوار وبلاگ نویسی قرآنی در این نشست با اشاره به گسترش رسانه های دیجیتالی در ایران گفت: در حال حاضر شاهد این مسئله هستیم که بسیاری از روزنامه های منابع خبری خود را از صفحات اینترنتی و رسانه های دیجیتالی استفاده می کنند.

 

وی به آسیب های فضای مجازی در حوزه دین اشاره کرد و گفت: فضای مجازی در کنار مزایا معایبی دارد که سازمان ها و نهادها باید قوانینی وضع کنند که استفاده از فضای مجازی به عنوان حربه ای نباشد. بلکه وسیله ای برای ارتقاء سطح معلومات جامعه باشد.

دبیر جشنوار وبلاگ نویسی قرآنی اذعان کرد: آمار دقیق در زمینه وبلاگ قرآنی وجود ندارد بسیاری از این وبلاگ ها در حال حاضر تنها به تفسیر قرآن و دانلود اختصاص دارد، در صورتی که وبلاگ های قرانی باید مفاهیم قرانی را به جامعه انتقال دهد.

وی توجه به نیاز مخاطب را یکی از مولفه های مهم در ایجاد وبلاگ قرآنی عنوان کرد و گفت: در صورت که بر اساس نیاز مخاطبان جشنوار وبلاگ های قرآنی و ایجاد وبلاگ صورت نگیرد به بیراه رفته ایم.

شایان ذکر است نشست وبلاگ نویسی قرآنی عصر امروز سوم شهریور در بخش سالن نهاد و موسسات غرفه قرآن و رسانه برگزار شد.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 62097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha