از 300 دستگاه اتوبوس تحویل شده به شهرداری های کشور 200 دستگاه به تهران رسید

حمیدرضا ارشاد منش گفت: 260 میلیارد ریال یارانه بابت بلیت مترو و اتوبوس تا 48 ساعت آینده به شهرداری تهران پرداخت می شود که 160 میلیارد ریال بابت یارانه بلیت مترو و 100 میلیارد ریال بابت یارانه بلیت اتوبوس است.


به گزارش خبرگزاری شبستان؛ «حمیدرضا ارشادمنش»، معاون هماهنگی امور عمرانی وزیرکشور، در حاشیه نشست مشترک رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت و دست اندرکاران حمل و نقل عمومی اظهارداشت: دربخش یارانه بلیت مترو و اتوبوس تمهیداتی از سال قبل صورت گرفته بود و در آستانه هدفمندسازی یارانه ها هم در کارگروه تحول دولت تسهیلات و تمهیدات ویژه ای صورت گرفته است.
وی گفت: با این پرداختها جمع پرداختی ما ازابتدای امسال تاکنون برای یارانه بلیت اتوبوس و مترو در تهران حدود 290 میلیارد ریال خواهد شد.
ارشاد منش افزود: سه هزار دستگاه اتوبوس سفارش داده شده بود که سه ماه پیش 285 دستگاه آن به شهرهای مختلف تحویل داده شد که از آن جمله تحویل 200 دستگاه به شهر تهران بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی وزیرکشور خاطرنشان کرد: سری دوم این اتوبوس ها که بیش از 420 دستگاه اتوبوس است از امروز یکشنبه 28 آذرحداکثر به مدت 10 روز تحویل شهرداری های کشورخواهد شد.
ارشاد منش با بیان اینکه: حدود 150 دستگاه از این اتوبوسها برای شهر تهران درنظر گرفته شده است گفت: دربخش مینی بوس قرار است یک هزار و 500 دستگاه با یارانه 65 درصد پرداختی سهم دولت بین شهرهای مختلف کشور توزیع شود.
وی افزود: در این بخش هم علاوه بر 300 دستگاهی که قبلا توزیع شده بود 300 دستگاه دیگر نیز برای شهرستانهای استانهای تهران و البرز در نظر گرفته شده که بزودی توزیع می شود.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ ارشادمنش با اشاره به اینکه شهرداریها با پرداخت سهم 35 درصدی برای هر دستگاه مینی بوس از امروز 28 آذر می توانند به مدت 10 روز این خودروها را تحویل بگیرند افزود: در بخش ون هم حدود 750 دستگاه خودروی ون قرارشده بود که واگذار شود که 100 دستگاه آن برای حومه تهران در نظر گرفته شده است.
همچنین ارشاد منش گفت: حداکثر تا پایان هفته آینده این خودروها در سراسر کشور و تهران تحویل داده خواهد شد.
گفتنی است با این وجود باید دید شهرداری تهران برای تخریب دولت چه دست آویزی را بهانه می نماید.

پایان پیام/

کد خبر 6220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha