شیوه نامه نظارت و کنترل نرخهای بار و مسافر حمل و نقل شهری و بین شهری

وزیر کشور به منظور نظارت موثر و کارامد بر کنترل نرخهای بار و مسافر حمل و نقل درون شهری،بین شهری،حومه ای و روستائی؛شیوه نامه ای برای اجرا به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش  گزارش خبرگزاری شبستان: به موجب این شیوه نامه مدیریت و نظارت بر عملکرد ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شهرها و حومه با فرمانداران و از طریق سازمان های اتوبوسرانی شهرداریها(سازمان های اتوبوسرانی و حمل و نقل همگانی) است.
 

بر اساس این شیوه نامه مدیریت و نظارت بر عملکرد صحیح و نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی در شهرها و حومه با فرمانداران از طریق شهرداری(سازمان های تاکسیرانی،سازمان های حمل و نقل همگانی و واحدهای تاکسیرانی) یا از طریق اتحادیه های تحت پوشش وزارت بازرگانی است.
 

همچنین نظارت عالیه بر عملکرد صحیح و نرخ کرایه ناوگان بخشی از آژانسها و وانت بارهائی که زیر نظر اتخادیه ها می باشند،به عهده وزارت بازرگانی است.
 

وزیر کشور در ادامه این شیوه نامه آورده است: مدیریت و نظارت بر عملکرد صحیح و نرخ ناوگان بین شهری انوبوس،مینی بوس،سواری کرایه،کامیون و کامیونت بر عهده کمیته های حمل و نقل استانی و مدیریت بر نحوه صدور بارنامه ها و صورت وضعیتهای مسافری برعهده وزارت راه و ترابری (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای)است.


مطابق شیوه نامه وزیر کشور همچنین مدیریت و نظارت بر نظام جابه جائی ناوگان بار و مسافر روستائی و انجام هماهنگی های لازم فی مابین در رابطه با نحوه جابه جائی در شهرها و روستاها به عهده کمیته های حمل و نقل استانی و شهرستانی از طریق بخشداریهاست.


 بنا بر پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، به به موجب این شیوه نامه ،استانداران بنا به تشخیص می توانند از سایر نهادها و سازمانها در کنترل مناسب نرخها بهره گیری کنند.


همچنین نرخهای جدید حمل و نقل درون شهری و برون شهری در صورت نیاز  از سوی  کارگروه هدفمندسازی یارانه ها تعیین و از طریق وزارتخانه های کشور و راه و ترابری ابلاغ خواهد شد.
پایان پیام/

کد خبر 6225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha