حمایت مالی بیش از ۳۹۷ هزار در طرح تحول سلامت در استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : در سال گذشته در استان یزد بیش از ۳۹۷ هزار در طرح تحول سلامت حمایت مالی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی دهقان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز ( 30 فروردین) در نشست خبری هفته سلامت در یزد گفت: بازدید روند ساخت اولین مرکز درمان دیابت کشور در یزد از جمله برنامه های ما در هفته سلامت در استان یزد است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان کرد: بیمارستان 150 تخت خوابی در اشکذر در زمینه دیابت است که برای اولین بار در کشور ایجاد می شود و تا پایان سال نیز به بهره برداری می رسد.

 

دهقان تصریح کرد:طرح تحول نظام سلامت در استان یزد از ابتدای طرح تاکنون حمایت مالی از 397 هزار و 628 بیمار بستری و کاهش پرداختی بیماران به کمتر از پنج درصد، صفر شدن ارجاع بیماران برای دارو به خارج از بیمارستان ها، 25 هزار و 375 مورد زایمان طبیعی رایگان و کاهش سزارین بار اول به 20 درصد استاندارد جهانی از جمله این برنامه ها است.

 

وی افزود: ساخت اتاق های ال دی آر در شهرستان های استان یزد از جمله برنامه های ما است که برای زایمان در استان ایجاد شده است و در این راستا نیز هماهنگی های مناسبی بین بهداشت و درمان انجام شد و تنها در دو مورد مرگ مادر در سال گذشته داشتیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: راه اندازی 15 مرکز زایمان بی درد، هتلینگ بیمارستان ها و بازسازی و بهسازی بالا 139 هزار متر مربع فضای بیمارستان ها داشته ایم.

 

دهقان تصریح کرد: احداث اورژانس اطفال بیمارستان شهید صدوقی، اورژانس بیمارستان رهنمون و بازسازی بیمارستان های استان از جمله برنامه های دیگر ما در استان یزد در زمینه سلامت بوده است.

 

وی ادامه داد: راه اندازی 40 تخت دیالیز با کمک بخش خصوصی و راه اندازی بیمارستان کلیه و پیوند در بیمارستان شهید صدوقی یزد، فراهم آوری اعضا به تعداد 52 مورد، 28 مورد پیوند کلیه در استان نیز انجام می شود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: 417 پزشک در کل بیمارستان های استان خدمات ویزیت را ارائه می کنند و بالای سه میلیون ویزیت در کلینیک های دانشگاه داشته ایم.

 

دهقان گفت: پزشک مقیم از کارهای دیگر ما بود که 41 پزشک متخصص مقیم در هفت بیمارستان ارائه خدمات دارند و در این راستا نیز افزایش 20 درصدی کادر پرستاری به 2 هزار 100 نفر پرستار انجام شده است.

 

وی افزود: راه اندازی اورژانس هوایی در استان، راه اندازی پایگاه پدافند غیر عامل جوکار، نوسازی 40 درصدی ناوگان اورژانسی 115 به عنوان اقدامات کلی ما در حوزه درمان بوده است.

کد خبر 623390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha