مدرسه سازی، همت بالای انسان ها دلیل محکم بر افضلیت بشری

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یزد با اشاره به اندیشه های والای خیرین مدرسه ساز همت بالای انسان ها گفت: مدرسه سازی به عنوان همت بالای انسان ها دلیل محکم بر افضلیت بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد حسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد امروز (31 فروردین) در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان یزد گفت:در بین پدیده های عالم هستی فقط انسان است که می تواند او را انسان تر کند و خداوند نیز بارها آن را در قرآن بیان کرده است.

 

وی افزود:این افضلیت بشر را می توان از اندیشه و همت بالای انسان بدست آورد و باید نشان داد که عقربه همت انسان به کجا می رسد و بر اساس آن درجه انسان را می تواند مشخص کرد.

 

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد:همیشه آدمیان بر اساس نیات خودشان ارزش گذاری می شوند و هرچه همت بلندتر باشد انسان ها نیز ارزشمندتر می شوند.

 

حجت الاسلام معزالدینی بیان کرد:همانطور که اساس ارزش گذاری انسان ها بر اساس نیات آنها است درجه بندی این ارزش ها نیز بر اساس انتخاب و درجه همت آنها است.

 

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز هم در اصل همت بلند و هم در انتخاب آنچه همت انها میل پیدا کرده، بالا هستند و خداوند نیز در قرآن به این کار آنها و خیرمندی بسیار تاکید کرده و مقام آنها را بالا می داند.

 

امام جمعه موقت یزدخطاب به خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد:شما زمانی که مدرسه می سازید نام خود را جاودانه می کنید و به نحوی خیرمندی را در جامعه گسترش می دهید که این همت بسیار بالا است.

 

حجت الاسلام معزالدینی تصریح کرد:مدرسه سازی از دو جهت اهمیت دارد بدین صورت که صدقه جاریه است و از طرف دیگر نیز از این کار در جهت هدایت بشر استفاده می شود که این هداست بشریت بسیار اثر گذار و هم در جامعه است.

کد خبر 623564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha