خسارت سیل به برخی از آثار تاریخی و زیرساخت های گردشگری آذرشهر و عجبشیر

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آسیب برخی آثار ثبتی تاریخی و زیر ساخت های گردشگری در پی وقوع بارندگی شدید و جاری شدن سیل در شهرستان های آذرشهر و عجبشیر خبر داد

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : بارندگی‌ها و جاری شدن سیل اخیر باعث تخریب بخش هایی از آثار تاریخی و زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان ها شده است.

وی در تشریح این موضوع گفت: در شهرستان عجبشیر، پل قزل کورپی خانیان، پل پهلوی، قسمت بالایی برج کبوتر خانه جاده پادگان، سقف کبوتر خانه رحمانلو از سیل آسیب دیده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: طغیان رودخانه و سیلاب همچنین موجب وارد آمدن خسارت به زیر ساخت های گردشگری از جمله سرویسهای بهداشتی در منطقه شورتپه این شهرستان شده است.

آبدار همچنین با اشاره به آسیب برخی زیرساخت های گردشگری و اثر تاریخی در شهرستان آذرشهر ناشی از سیلاب افزود: در این شهرستان قسمتهایی از ساختمان اصلی و دیوار و محوطه کمپ گردشگری قرمز گل و کمپ گردشگری قدمگاه بین 15 تا 35 درصد و اثر تاریخی معماری صخره ای چراغیل دچار خسارت و آسیب شده اند.

آبدار بیان کرد: آسیب و خسارت بر آثار ثبتی تاریخی و زیرساخت های گردشگری شهرستان عجبشیر و آذرشهر براساس ارزیابی های اولیه از سوی کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل صورت گرفته و برآورد دقیق خسارت و وضعیت آثار تاریخی و زیرساخت های گردشگری آسیب‌دیده در دست پیگیری است.

وی تاکید کرد: در حال برآورد میزان دقیق خسارت وارده هستیم و با توجه به دستورات رئیس جمهور محترم در سفر به آذربایجان شرقی مبنی بر تخصیص اعتبارات ویژه برای خسارات ناشی از سیل، امیدواریم اعتبار مناسبی جهت مرمت ابنیه تاریخی و زیر ساخت های گردشگری این دو شهرستان تخصیص یابد. 

کد خبر 623791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha